לראשונה בישראל: שלמה Sixt קיבלה אישור לפעול כיבואן מקביל

צו הפיקוח שנחתם ע"י ישראל כץ מאפשר לייבא לישראל כלי רכב המיוצרים ע"י אותו יצרן, באמצעות יותר מיבואן אחד ■ בענף מעריכים כי שלמה Sixt קיבל רישיון יבוא גם למותגים עממיים ולא יתמקד בשוק היוקרה בלבד

קבוצת שלמה, בבעלות שלמה שמלצר היא הקבוצה הראשונה שקיבלה רשמית רישיון לייבוא מקביל ממשרד התחבורה. עד כה לא נמסר על איזה מותגי רכב קיבלה החברה רישיון אולם בענף מעריכים כי מדובר בעיקר במותגי רכב עממיים ולא בהכרח במותגי יוקרה.

יצוין כי קבוצת שלמה בנתה את עצמה בשנים האחרונות בתור קבוצת רכב רב-תחומית, עם תשתיות שמאפשרות לה להפוך ליבואנית רכב בהתראה קצרה מאד. לקבוצה יד מתחם מסירות גדול ומתקדם באזור ניר-צבי שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, מערך עצמאי של הובלה, תחזוקה וייבוא חלפים והיא גם נחשבת ללקוח הרכב הגדול ביותר במדינה עם רכישה של מעל עשרת אלפים כלי רכב חדשים בשנה רגילה.

לשמלצר יש גם גישה ישירה למקורות אספקת רכב מקבילים באירופה מהיותו דילר של סוזוקי, הונדה, צ'רי ומותגים אחרים בשווקים שבהם הוא פועל באירופה.

עם זאת בענף מעריכים כי שמלצר ימנע בשלב הראשון מלהיכנס לעימות חזיתי וישיר עם יבואני הרכב המרכזיים שמספקים לו כלי רכב, בעיקר מתוצרת יפן ודרום קוריאה. עיקר הייבוא עשוי להתמקד בשלב הראשון בייבוא כלי רכב בפלחי המחיר הבינוניים-גבוהים מארצות הברית.

מנכ"ל שלמה החזקות, ניר גלילי מסר כי האישור שניתן על ידי משרד התחבורה מאפשר לקבוצה להיכנס לתחום היבוא המקביל וכי צעד זה מהווה המשך טבעי בהתפתחות העסקית של הקבוצה. "הקמת שלמה חברה לביטוח וחברת הליסינג הפרטי- שלמה כאל, הם חלק ממדיניות זאת. כניסתה של החברה לתחום היבוא המקביל מהווה מנוע צמיחה נוסף, בעל פוטנציאל עצום הן להתפתחות העסקית של החברה והן לרווחיותה", אמר גלילי.

השר ישראל כץ גילה כי, אגף הרכב במשרדו מנהל בימים אלה מגעים מתקדמים עם מספר גופים נוספים המבקשים לקבל אישור יבואן מקביל. שר התחבורה הנחה לאחרונה את מנהל אגף הרכב במשרדו, אבנר פלור לסייע ליבואנים חדשים המבקשים להיכנס לענף הרכב ולפעול להסרת חסמים גם מול יצרני הרכב בעולם.