אקסלנז נוסקת 12%: הכריזה על הצלחה בניסוי לאבחון צהבת

מכשיר ה–BID של החברה מצליח לאבחן חומרת מחלה בחולי צהבת B בדיוק של 91% ■ בכוונת אקסלנז להרחיב את הניסוי לכ-100 חולים

חברת אקסלנז , המפתחת ומוכרת מערכות לאבחון ומעקב אחר מחלות בדרכי העיכול ובכבד מודיעה כי הסתיים בהצלחה שלב ראשון בניסוי היתכנות להוכחת יעילות מכשיר BID.

במסגרת הניסוי, אשר נערך בבית החולים האוניברסיטאי Prince of Wales בהונג קונג, נעשה שימוש במכשיר ה -BID לאבחון חומרת מחלת כבד בקרב 47 חולי צהבת נגיפית מסוג B. מתוצאות הניסוי עולה כי הוכחה אבחנה בין חולים המצויים בשלבים מוקדמים של המחלה לבין חולים הנמצאים בשלבים המתקדמים של המחלה (Cirrhosis) בדיוק של 91%.

בתגובה להודעת החברה מזנקת מניית אקסלנז בכ-12%. שווי השוק של החברה עומד על כ-100 מיליון שקל.

לאבחנה מוקדמת של המחלה חשיבות רבה כיוון שהיא מאפשרת לשפר באופן משמעותי את הטיפול הרפואי ואת התמודדות החולים והצוות הרפואי עם המחלה. הפוטנציאלי הכלכלי לאבחון מחלת הצהבת נובע מכך שזוהי מחלה נפוצה ואף על פי שקיים חיסיון אפקטיבי משנת 1982, ההערכה היא כי ישנם כ-350 מיליון חולים כרוניים החולים ב-HBV, כ - 75% מתוכם מתגוררים באסיה. לחולי צהבת כרונית זו סבירות גדולה להתפתחות שחמת הכבד, סרטן הכבד וכן להזדקק להשתלה. המחלה הינה מחלה קטלנית וההערכה היא כי בשנה מתים בין 0.5 ל-1.5 מיליון בני אדם מן המחלה.

בכוונת אקסלנז להרחיב את הניסוי לכ-100 חולים כך שיבוצע מעקב אחרי כל משתתפי הניסוי במטרה להוכיח יעילות המכשיר בניבוי תוצאות קליניות. כמו כן, נמצאת החברה במגעים עם חברות תרופות רב-לאומיות המשווקות תרופות ל-HBV לבחינת שיתופי פעולה אפשריים.

מערכת ה-BreathID הינה מערכת בדיקת נשימה מתוחכמת המסוגלת לנתח שינויים זעירים של אחד למיליון ביחס בין פחמן 13 ופחמן 12, בנשימתו של מטופל. המערכת מאופיינת ביכולת למדוד נשימה באופן רציף, לאסוף נתונים ולנתח את התוצאות כך שהרופא מקבל מערכת המאפשרת מתן טיפול טוב יותר לחולים. בנוסף, המערכת בעלת רמת נוחות גבוהה כתוצאה משימוש בלחצן יחיד ומאפשרת קבלת תיעוד מדויק של בדיקת הנשיפה של המטופל.