שיא לטרה במאי: מחזיקה ב-9.9% משוק החלב

הגידול המתמשך בנתח השוק של טרה בא בעיקר על חשבון נתח השוק של תנובה ■ בכירים בשוק: הגידול של טרה נובע ממבצעי מחיר אגרסיביים שמשמעותם הפסדים של מיליוני שקלים

טרה, השחקנית השלישית בגודלה בשוק החלב, כובשת שיא בנתח השוק שעמד בחודש מאי על 9.9% - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

לשם השוואה, במאי 2009 עמד נתח השוק של טרה על 8.4% - ואילו בחודש שעבר, אפריל 2010, עמד נתח השוק של החברה על 9.7%.

הגידול המתמשך בנתח השוק של טרה בא בעיקר על חשבון נתח השוק של תנובה. מחלבות גד, השחקנית הרביעית בשוק, צומחת בנתחי השוק.

בכירים בשוק החלב טוענים כי מחיר הגידול בנתחי השוק של טרה הוא הפסד של מיליוני שקלים, וזאת בשל מבצעי המחיר האגרסיביים שטרה נוקטת מזה מספר חודשים.

"טרה אמנם גדלה שנה מול שנה, אבל היא לא מצליחה לשבור את מחסום 10% נתח שוק למרות שהיא התכווננה ל-15%, והיא מפסידה בכל שנה מיליוני שקלים", אומר גורם בתנובה, שלדבריו מלחמת המחירים שפתחה טרה היא "מתקפה מטורפת שלא היה כמותה".

בטרה, לעומת זאת, טוענים כי בעוד שטרה בחרה בקמפיין מיתוגי לשבועות - תנובה בחברה להציע תוספות של 10% חינם במוצרים. "זה לא היה מעולם", נאמר בטרה.

לפי סטורנקסט, שוק החלב רשם בחודש מאי ירידה כספית של 2.5% והסתכם ב-655 מיליון שקל, לעומת 671.7 מיליון שקל במאי 2009. השחיקה הכספית בשוק אינה משקפת ירידה בצריכה, והיא תוצאה של שחיקת מחיר בעקבות מלחמת המחירים הניטשת בין חברות החלב.

תשלובת החלב של תנובה שיפרה במאי את נתח השוק שהחזיקה באפריל, אך היא עדיין רחוקה מנתח השוק שבו החזיקה במאי אשתקד. במאי 2010 עמד נתח השוק של תנובה על 57.6%, לעומת 57.4% באפריל 2010 ו-59.3% במאי 2009.

שטראוס, השחקנית השנייה בגודלה בשוק, מצליחה לשפר במאי את נתח השוק שלה, וזה עומד על 21.4%, לעומת נתח שוק של 21.2% במאי 2009. אולם, החברה לא מצליחה לשמר את נתחי השוק שהשיגה באפריל 2010 ושעמדו על 22.9%.

מטרה נמסר: "אנו מרוצים מהתקדמות המחלבה ובעיקר מהתקבלות המותגים טרה, מולר ומשק צוריאל על-ידי קהל הצרכנים".

22
 22