למרות הסנקציות: איראן תייצא גז לפקיסטן בעסקת ענק

במדינה דווח היום כי סוכם השלב האחרון בעסקה של 7 מיליארד דולר לאספקת גז לפקיסטן החל מ-2014 ■ בסוף השבוע דווח כי המדינה תפעל להוביל גז גם לטורקיה במטרה לייצא גז לכל יבשת אירופה

איראן סיכמה את הפרטים הסופיים בפרוייקט אספקת גז לפקיסטן בשווי כולל של 7 מיליארד דולר - כך דיווחו היום כלי תקשורת בטהרן. מדובר בהישג גדול לרפובליקה האיסלמית אשר בשבוע שעבר אושרו במועצת הביטחון של האו"ם סנקציות חריפות נגדה על רקע תוכנית הגרעין שלה. כיום מצוייה איראן במקום השני בעולם בכמות הגז שברשותה - אך אחראית לפחות מאחוז אחד מכמות הגז לייצוא.

על פי ההסכם תוביל איראן החל משנת 2014 כמות של 21.5 מיליון מטרים מעוקבים של גז לפקיסטן מדי יום. הצינור, אשר זכה בממשל האיראני לכינוי "צינור השלום", יימתח בחלקו האירני לאורך 1,200 קילומטרים - 900 מתוכם כבר נבנו במסגרת השלבים המוקדמים של הפרוייקט.

באמצעות הפרוייקט מבקשת איראן לחזק את מעמדה כמעצמת גז אזורית - בהמשך להכרזותיה מוקדם יותר בסוף השבוע, אז נודע כי המדינה החלה בעבודות הנדרשות להנחת צינור גז בעלות של 1.58 מיליארד דולר שיוביל גז איראני לטורקיה, במטרה להרחיב מאוחר יותר את הייצוא ליתר מדינות אירופה.