"צחי סולטן ו-IDB השתלטו על מודיעין באופן בלתי חוקי"

כך טוענת נס אנרג'י, הבעלים הקודמים של נויה, שמחזיקה בשותפות חיפושי הנפט מודיעין ■ סולטן: "כנראה שההנפקה עוררה את התיאבון שלהם וגרמה להם להתנהג בצורה לא אתית"

נס אנרג'י האמריקנית, הבעלים הקודם של נויה - בעלת השליטה בשותפות חיפושי הנפט מודיעין , טוענת כי צחי סולטן ו-IDB השתלטו על נויה באופן בלתי חוקי.

סולטן ו-IDB שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקים כיום 95% מנויה, שהיא בעלת השליטה בשותף הכללי (75%) במודיעין. זאת, לאחר שסולטן מכר ל-IDB מחצית ממניותיו בה לפני כחודשיים. בתחילת החודש גייסה מודיעין כ-188 מיליון שקל בהנפקה מוצלחת, בה נסגר הגיוס במחיר גבוה ב-74% ממחיר המינימום, וסולטן סבור כי אולי זו הסיבה להאשמות.

"כנראה שההנפקה עוררה את התיאבון שלהם וגרמה להם להתנהג בצורה לא אתית", אמר היום סולטן בתגובה לדברים. נס אנרג'י, באמצעות נציגיה בישראל, עו"ד כלב מאיירס ועו"ד אבירם גולדשטיין ממשרד יהודה רוה ושות', פנו היום במכתב חריף אל עוה"ד של נויה, איתי ברפמן ממשרד זאב הולנדר, בטענה כי העברת השליטה בנויה לפני שנה, במסגרתה דוללה נס אנרג'י מאחזקה של 100% מהמניות לאחזקה של 5% בלבד, נעשתה באופן לא חוקי. "ההשתלטות של סולטן ואי.די.בי. על חברת נויה, שהייתה בבעלות מלאה של נס אנרג'י, נעשתה בחוסר תום לב, תוך התעלמות בוטה מבעלת השליטה בנויה ובניגוד גמור לכל דין" נטען במכתב.

למעשה, נס אנרג'י טוענת כי לפני מספר חודשים היא קיבלה דרישה מחברת נויה להשקעה של 50 אלף דולר במודיעין, כשההסבר שהתלווה היה שאלו דרישות רשות ניירות ערך הישראלית.

לטענת עורכי הדין של נס אנרג'י, מנהלי החברה ביקשו לקבל מסמכים ואת דרישת רשות ניירות ערך, אבל לא נענו. במקום אלה, הם קיבלו מכתב ובו התראה כי אם לא יאשרו את התשלום, יימצא משקיע אחר שישלם את הסכום.

לא עבר זמן רב, ובנס עדיין חיכו למסמכים, עד שלפתע נדהמו לקרוא בעיתון את הידיעות על הנפקת מודיעין, וכך למעשה הם הבינו כי הבעלות בה הועברה לסולטן, ובשלב מאוחר יותר לאי.די.בי.

הטענות של נס אנרג'י נשמעו היום קצת אחרת מצידו של סולטן, שטוען כי לא רק שהחברה קיבלה את כל המסמכים הרלוונטיים, אלא שבחודשים האחרונים היא אף השתתפה באסיפות כלליות ואישרה שינוי בתקנון.

סולטן אמר כי "לפני שאני הרמתי את הכפפה, בלייברג פנה לבעלים, נס אנרג'י, והציע להם להשקיע את הכסף, על-מנת שהחברה לא תימחק ממסחר, אבל אלה לא רצו". סולטן הוסיף עוד כי "לא רק שהטענות בדבר אי קבלת המסמכים הן אינן נכונות, אלא שאף הצעתי לנס אנרג'י למכור לי את 5% הנותרים, ושם סירבו גם לזה".