כמעט 7 שנים לאחר הרשעתו: שלמה איזנברג חוזר לדירקטוריון

מאז הרשעתו בעבירות על חוקי ניירות ערך הקפיד איזנברג שלא למלא תפקיד בדירקטוריונים של חברות ציבוריות שבשליטתו

כמעט 7 שנים לאחר שהורשע לראשונה בעבירות על חוקי ניירות ערך, חוזר שלמה איזנברג לדירקטוריון של חברה ציבורית. ישרס, הנמצאת בשליטתו, פרסמה זימון כללי של בעלי המניות של החברה ובין הנושאים שיועלו להצבעה נמצא גם מינויו של איזנברג (61) לתפקיד דירקטור בחברה. מאז הרשעתו בשנת 2003 הקפיד איזנברג שלא למלא תפקיד בדירקטוריונים של חברות ציבוריות שבשליטתו.

כיום מכהן איזנברג בתפקיד מנהל עסקים ראשי וממלא מקום מנכ"ל של חברת ישרס, מנהל עסקים ראשי במלמ תים, מנכ"ל ערד השקעות ומנהל עסקים ראשי באוסיף ובעוגן נדל"ן. איזנברג הורשע בעבירות של הכללת פרט מטעה בדו"ח, הכללת פרט מטעה בהודעה והכללת פרט מטעה בתשקיף, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והדחה בחקירה. ביוני 2005 דחה בית המשפט העליון את ערעורו תוך שהפחית את עונש המאסר שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי משנה וחצי לשנה אחת.

עם הרשעתו של איזנברג בפסק דין חלוט, פקעה כהונתו כדירקטור בחברה בהתאם להוראות חוק החברות והוא נותר לכהן כמנהל העסקים הראשי של חברת הנדל"ן ישרס. איזנברג התפטר בזמנו מהדירקטוריונים של כל החברות שבהן היה קשור ונכנס לכלא. החוק קובע שלאחר חמש שנים הוא יכול להתמנות שוב לתפקיד דירקטור. איזנברג לא יקבל גמול נוסף בגין כהונתו כדירקטור בחברה.

נציגתו של איזנברג נציגות בדירקטוריון החברה הייתה בתו, רויטל קליין, בוגרת כלכלה, חשבונאות ומחשבים מאוניברסיטת בר אילן, שמכהנת כדירקטורית בישרס משנת 2004. קליין שימשה מתכננת בחברת TTI (שנמכרה לאחרונה לחברת TEOCO תמורת 58 מיליון דולר), ובהמשך ניהלה פרויקטים במלמ תים.

ישרס חברה להשקעות היא החברה האם של רסק ואוסיף, המנהלת מרוץ להשגת למעלה מחצי מיליארד שקל או הגעה להסדר חוב עם נושיה: מחזיקי האג"ח ובנק לאומי. ישרס נסחרת לפי שווי של 483 מיליון שקל. היא סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 167 מיליון שקל, והפסד של 8.4 מיליון שקל.