הסתבכות נוספת בלב ים? חיזבאללה מזהיר: "מאגרי הגז שייכים ללבנון; לא נרשה לישראל לבזוז אותם"

העיתון האיראני "טהרן טיימס": חיזבאללה מזהיר את ישראל לבל תפיק גז מ"תמר" ו"דלית" ■ נביה ברי, חבר פרלמנט לבנוני שהיה האיש האחרון שהחזיק ברון ארד: "ישראל ממהרת לקבוע עובדות בשטח ומיהרה להציג את עצמה כאמירות גז; לבנון חייבת לפעול מהר"

ארגון הטרור חיזבאללה מזהיר את ישראל לבל תפיק גז ממאגרי "תמר" ו"דלית" בטענה שהם שייכים ללבנון. כך מדווח היום (ב') העיתון "טהרן טיימס".

כזכור, בשבוע שעבר השתלח העיתון הלבנוני "א-ספיר" בישראל והאשים אותה בתכנון לגנוב גז טבעי ממאגרים הנמצאים בתחום המים הטריטוריאלים של לבנון. חלמי מוסא, שכתב את המאמר בעיתון, טען כי "ישראל מתכוונת לגנוב גז טבעי משדות בתחומי המים הטריטוריאליים של לבנון".

התגובה של חיזבאללה לא איחרה לבוא. לפי הדיווח בעיתון האיראני, האשם ספידין, בכיר בארגון, אמר בסוף השבוע כי חיזבאללה "לא ירשה לישראל לבזוז את משאבי הגז של לבנון".

כזכור, השותפות הישראליות במאגרי הגז הינן ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר ואלון גז , כאשר השותף האמריקני הוא חברת נובל אנרג'י .

אין זו הפעם הראשונה שלבנון טוענת כי מאגרי "תמר" ו"דלית" שייכים לה, אך קריאות אלה התגברו לאחר פרסום תוצאות הסקר הסייסמי ב"לוויתן" לאחרונה. בשבוע שעבר קרא נביה ברי, חבר פרלמנט לבנוני, לפעולה מהירה על ידי ממשלת לבנון בנושא. ברי, אגב, כיהן בעבר כמזכ"ל ארגון "אמל" והוא ידוע כאדם האחרון שהחזיק בנווט השבוי רון ארד וכמי שמכר אותו לאיראן.

"ישראל ממהרת לקבוע עובדות בשטח ומיהרה להציג את עצמה כאמירות נפט וגז תוך שהיא מתעלמת מהעובדות שלפי המפות - מאגרי הגז נמצאים במים לבנוניים", אמר ברי לסוכנות הידיעות AFP. "לבנון חייבת להגיב באופן מיידי כדי להגן על הזכויות הכלכליות והפוליטיות שלה".