אפוסנס ו-GSK קיבלו אישור לבצע ניסוי בחולי סרטן לימפומה

במסגרת הניסוי בבריטניה תיבחן יעילות מוצר ההדמיה המולקולארית של החברה בזיהוי מוקדם של יעילות הטיפול בתרופות חדשות לסרטן של GSK

חברת אפוסנס , הפועלת בתחום של פיתוח מוצרים להדמיה ולטיפול על-בסיס יכולת מיקוד באפופטוזיס (מוות תאי), הודיעה היום שרשות הפיקוח לתרופות, ה-MHRA (Medicines and Healthcare products Regulatory Agency), של משרד הבריאות בבריטניה, אישרה את בקשתן של GSK והחברה לביצוע ניסוי קליני בחולי סרטן מסוג לימפומה שבמסגרתו תיבחן יעילות מוצר ההדמיה המולקולארית של החברה בזיהוי מוקדם של יעילות הטיפול.

ניסוי זה הוא חלק משיתוף הפעולה בין חברת אפוסנס וחברת GSK שמטרתו שימוש במוצר של אפוסנס (ML-10 ) להדמיה מולקולארית של מוות תאי (אפופטוזיס) לצורך ייעול ניסויים קליניים בתרופות חדשות לסרטן של GSK.

אפוסנס מפתחת מוצרים לאבחון ולטיפול במגוון מחלות על-בסיס פלטפורמה טכנולוגית ייחודית המאפשרת זיהוי וקישור לתאים ורקמות בתוך הגוף, הנמצאים בתהליך של מוות תאי מבוקר (אפופטוזיס). אפופטוזיס הוא אחד התהליכים החשובים בביולוגיה וקיים ברוב המחלות.

לחברה שורה של הסכמי הפצה ושיתופי פעולה עם חברות מובילות שונות, בין היתר עם IBA, החברה המובילה בעולם בתחום ההפצה של סמנים להדמיה מולקולארית באמצעות PET, במסגרתו ישתפו החברות פעולה בהפצה עולמית של מוצר אפוסנס להדמיה מולקולארית של אפופטוזיס; עם טבע, הסכם שיתוף פעולה לפיתוח תרופות ממוקדות לטיפול בסרטן על-בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה; ועם GSK, הסכם לא-בלעדי לשימוש GSK במערכת ה-EarliTest לצורך הערכת תרופות אונקולוגיות בפיתוח.