כלל פיננסים: ה"הגילניה" מהווה איום לטבע, מורידים מחיר יעד

אבירן רביבו וד"ר יואב קידר מעריכים כי בתוך שלוש שנים תכבוש הגילניה נתח של 15% משוק הטרשת הנפוצה ■ סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים: הקופקסון תמשיך להיות פרה מניבת מזומנים עבור טבע גם בעידן של גילניה

הוועדה המייעצת ל-FDA העניקה ביום חמישי האחרון המלצה "ידידותית" לגילניה, התרופה האוראלית של נוברטיס למחלת טרשת נפוצה. אבירן רביבו, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' וד"ר יואב קידר, יועץ מומחה לתחום ולמניות המובילות בו במערך המחקר של כלל פיננסים, אומרים בסקירה שפרסמו כי נוסח האישור לא רק מפיג את החששות מבעיות בטיחות של התרופה (גידולי עור,בצקות ברשתית והחמרת תפקודי ריאה), אלא אף מעניק לה "חותמת כשרות" איכותית, בצורת המלצה לאימוץ התרופה כטיפול בקו ראשון.

המלצה שכזו מה-FDA מעלה את הסיכון הגלום בגילניה למכירות הקופקסון. "להערכתנו, ההנחה המוקדמת כי פגיעת התרופות הפומיות תתמקד באבונקס ובטיסברי עלולה שלא לעמוד במבחן המציאות. מתווה האישור המסתמן, תחת השלמת השלב ה-IV במחקר, חושף גם את הקופקסון לפגיעת הגילניה".

להערכת רביבו וקידר, בתוך שלוש שנים תכבוש הגילניה נתח של 15% משוק הטרשת הנפוצה. "זה המקום להזכיר כי רק בינואר העריכה טבע "הערכה שמרנית" כי התחרות האוראלית לקופקסון תגיע רק ב-2012. הצלחתה של נוברטיס להגיע לסף אישור התרופה כבר באמצע 2010 מהווה הקדמה של הפגיעה הצפויה זה מכבר למכירות הקופקסון".

בכלל פיננסים, לכן, החליטו להפחית את תחזית המכירות לקופקסון ל-2012 ב-15% וזאת עוד לפני הפגיעה האפשרית מהשקה גנרית מוצלחת בטווח הזמן המדובר. הפגיעה מסתכמת להפחתת 260 מיליון דולר משורת הרווח הנקי החזויה לטבע לשנה זו, שצפויה להסתכם ב-4.9 מיליארד דולר, בקצה התחתון של תחזיות החברה.

בהנחת מכפיל רווח של 11 על התוצאות החזויות ל-2012, רביבו וקידר מעניקים לטבע מחיר יעד של 62 דולר למניה, 21% מעל למחיר הנוכחי. "כפי שציינו בעבר, חובה לשקלל לתוך משוואת הסיכונים את הקושי לעמוד ביעדי הצמיחה האגרסיביים באירופה ובשאר העולם לאור מגמת קיצוצי ההוצאות הממשלתיות הגלובאלית ולא להיצמד לרמת מכפילים גבוהה "מדי".

ועדיין, במחיר הזה יש ערך בנייר. "שורה של הודעות שליליות יחד עם המשבר המתפתח באירופה הובילו את טבע לחולשה חריגה בשבועות האחרונים. לא מדובר ב"זכות" בלעדית לחברה (מיילן איבדה 21% מאז מרץ), ואנו מעריכים כי חלק מהסיכונים המוזכרים גדלו מעבר לגולם הטבעי. מחיר היעד המעודכן שלנו עדיין מציע אפסייד של 21% למחיר המניה הנוכחי, ואנו סבורים כי המניה מציעה משוואת סיכון/סיכוי אטרקטיבית במחיר הנוכחי", אומרים בכלל פיננסים.

הראל פיננסים: הקופקסון תמשיך להיות פרת מזומנים גם בעידן של גילניה

בניגוד לכלכלני כלל פיננסים, סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים, מעריך כי השפעת גילניה על מכירות הקופקסון צפויה להיות מתונה והיא כבר מגולמת במחיר המניה. הקופקסון, לדעתו, תמשיך להיות פרה מניבת מזומנים עבור טבע גם בעידן של גילניה.

"להערכתנו, בשיא המכירות Gilenia צפויה למכור בין 1.5 ל- 2 מיליארד דולר בשנה, בשוק עתידי של כ- 15-13 מיליארד דולר (2015). התרופה Gilenia במינון הנוכחי עם תופעות הלוואי, תהיה בשימוש בעיקר כקו שני ותתחרה בעיקר בתרופת הטיסברי, שבה תופעות הלוואי קשות יותר. כקו ראשון השימוש בתרופה צפוי להיות מוגבל ובשימוש בעיקר לחולים חדשים. בחולים שכבר מטופלים במשך שנים בקופקסון והמחלה נמצאת תחת שליטה, לא ימהרו לעבור לתרופה החדשה".

ההכנסות מהקופקסון צפויות להגיע לשיא של 3.5 מיליארד דולר בשנה בשנת 2011, תוך התמתנות משמעותית בקצב הצמיחה. במהלך שנת 2013-2012 צפויה שחיקה מצטברת של כ- 15%-10% במכירות של הקופקסון יחסית לשיא. טבע תוכל לחפות על השחיקה במכירות אם וכאשר יאושר הלוקווינימוד, התרופה האוראלית שלה לטיפול בטרשת נפוצה, אומר טפר.

בשורה התחתונה, לאחר שחיקה מתמשכת במחיר המניה, מסקרים בהראל את טבע בהמלצת משקל יתר עם מחיר יעד של 66 דולר, כ-25% מעל מחירה הנוכחי בשוק.