בזכות האברכים, למען החד-הוריות

מטרת "בג"ץ האברכים" היא להיטיב עם חלשים שמופלים כבר שנים בגלל שיקולים קואליציוניים

אל דאגה, באברכים לא יפגעו. ככה, מיד בהתחלה, נקלקל לכם את הדרמה. המערכת הפוליטית כבר גועשת, חוקים "עוקפי בג"ץ" כבר בדרך למליאת הכנסת, והדבר האחרון שראש הממשלה צריך עכשיו הוא משט קואליציוני.

כי זו, בעצם, כל גדולתה של הפסיקה התקדימית. היא לא באמת נועדה לפגוע באברכים - אלא להיטיב עם אוכלוסיות חלשות אחרות שמופלות היסטורית בגלל שיקולים קואליציוניים.

כבר כמה שנים שאנו כותבים כאן על אחד האבסורדים הגדולים במדינה הזאת: כשאם חד-הורית מבקשת להירשם למוסד אקדמי, נשללת ממנה אוטומטית קצבת הבטחת ההכנסה שמגיעה לה. כך, אותה מדינה שמטיפה לשילוב אוכלוסיות קשות בשוק העבודה, מעניקה תמריץ שלילי דה-פקטו לעשות כל דבר חוץ מלעבוד.

בדיוק בעניין הזה עתרה לבג"ץ כבר לפני 11 שנים ג'ני ברוכי, אם חד-הורית שנשללה ממנה הקצבה רק משום שנרשמה לאוניברסיטה העברית. מאז נכתבו עשרות מאמרים, הוגשה אפילו הצעת חוק, אבל שום דבר לא זז.

גם שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, קרא מספר פעמים לביטול העיוות הזה, אבל מעולם לא שם את המפתחות על השולחן כשפקידי האוצר חזרו עם תשובה שלילית. כי ככה זה בנוף הפוליטי שלנו, רק החרדים יודעים לאיים במשבר קואליציוני למען הציבור שלהם.

רק רוצות ללמוד

ג'ני ברוכי כבר בת 45, והיא סיימה מזמן את לימודיה בחוג לספרות ותיאטרון. באופן אירוני, היא כבר לא זקוקה לקצבה של הביטוח הלאומי. ממש כמו אליס מילר, שפתחה לראשונה את קורס הטיס של חיל האוויר גם לנשות ישראל, היא תוכל להביט בפסיקה של בג"ץ רק מהיציע. בימים הקרובים, תרשו לנו לנחש, יקרה הלא ייאמן.

הצעת החוק שהוגשה בכנסת הקודמת תקודם בכנסת הנוכחית, וכולם ידברו בזכותן של הנשים החד-הוריות שרק רוצות ללמוד מבלי שתישלל להן הקצבה. בוז'י הרצוג יישא נאומים מרגשים, אלי ישי יתמוך בכל הכוח - כי הוא הרי חברתי. רק אל תפגעו באברכים - והכל יהיה בסדר.