הזמר דבנדרה בנהארט ביטל את הופעותיו בישראל

יממה בלבד לפני הגעתו ולמרות שהצהיר כי אין בכוונתו להיכנע ללחצים בינלאומיים, הודיעו אמש סוכניו על ביטול ההופעות עקב המצב הפוליטי בישראל

אכזבה קשה למעריצי הזמר-יוצר האמריקני דבנדרה בנהארט, שהיה אמור להופיע הערב (יום ג') ומחר במועדון בארבי בתל אביב. יממה אחת בלבד לפני נחיתתו בארץ, ולמרות שהצהיר בכמה ראיונות לכלי התקשורת המקומיים שאין בכוונתו להיכנע ללחצים בינלאומיים, הודיעו אמש סוכניו למפיקים שחף שוורץ ושרוליק איינהורן על ביטול ההופעות עקב המצב הפוליטי בישראל.

לדבריהם, בימים האחרונים הופעלו עליהם לחצים רבים שהובילו אותם להחלטה זו. בכך מצטרף דבנדרה בנהארט לרשימה המתארכת של אמנים בינלאומיים המחרימים את ישראל, הכוללת בין השאר את אלביס קוסטלו והפיקסיז. יצוין כי הזמר אלטון ג'ון עומד לפי שעה בדיבורו לא לבטל את הופעתו באצטדיון רמת גן, שתתקיים ביום חמישי הקרוב.

בנהראט, מהיוצרים המדוברים והמוערכים ביותר כיום בסצנת הפולק בארצות הברית, יועד לקיים במקור הופעה אחת בלבד אך הסכים לתאריך נוסף בעקבות הביקוש. לשתי ההופעות נמכרו מראש כל הכרטיסים, והחל מהבוקר מפיצים נציגי ההפקה בארץ ובעלי מועדון הברבי הודעות מייל מסודרות לרוכשים ובהן הנחיות לביטול החיוב והשבת כספם. שחף שוורץ ושרוליק איינהורן מסרו בתגובה: "אנחנו מאוכזבים מאד ומופתעים מהעיתוי, בעיקר בגלל שלאורך כל הדרך האמן ומנהליו הבהירו כי ביטול לא עומד על הפרק מבחינתם והם מגיעים לישראל כמתוכנן".

בתגובה לביטול שתי הופעותיו של דבנדרה בנהארט בישראל הודיע אמש הזמר גבע אלון, שיועד להיות מופע הפתיחה במועדון הברבי, כי יקיים ביום חמישי הקרוב (ה 17 בחודש) הופעת חינם במקום שתהיה פתוחה לקהל הרחב כאקט מחווה לחובבי המוזיקה המקומיים המאוכזבים מהביטולים החוזרים ונשנים של אמני חו"ל. אלון מסר אמש בתגובה: "החלטנו לעשות מעשה, כי אנחנו מוזיקאים אוהבי תרבות ולא פוליטיקאים".