כפי שדווח ב"גלובס": קבוצת לוקסמבורג שגיא זכתה ברשיון המזרחי בהיתר "בנימין"

מדובר ברישיון הנחשב לאטרקטיבי בגלל קרבתו לתגלית הגז "דלית" ■ ל"גלובס" נודע כי היתרון העיקרי של קבוצת שגיא בהתמודדות על הרשיון היה מפעיל הקידוחים (operator) של הקבוצה - חברת Caspian Drilling - חברת בת של חברת חיפושי הנפט והגז הלאומית של אזרביג'אן

קבוצת לוקסמבורג שגיא זכתה ברשיון החיפושים המזרחי בשטח היתר בנימין. הקבוצה קיבלה הודעה רשמית על כך לפני שעה קלה מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, יעקב מימרן. כפי שדווח ב"גלובס" הקבוצה הסתמנה כמועמדת מובילה לרשיון כבר עם הגשת הבקשות.

מדובר ברישיון הנמצא בחלקו המזרחי של ההיתר ונחשב לאטרקטיבי בגלל קרבתו לתגלית הגז "דלית". על רישיון נוסף בנמצא בחלקו המערבי של ההיתר מתמודדות מספר קבוצות, כאשר זו שבשליטת איש העסקים היהודי-אמריקני לארי מייזל נחשבת לפייבוריטית.

קבוצת לוקסמבורג-שגיא מורכבת מאיל ההימורים באינטרנט טדי שגיא ויעקב לוקסמבורג (לוקסי) בעל השליטה בחברת לפידות, מוותיקי תחום חיפושי הנפט בארץ. ל"גלובס" נודע כי היתרון העיקרי של קבוצת שגיא בהתמודדות על הרשיון היה מפעיל הקידוחים (operator) של הקבוצה. מדובר בחברת Caspian Drilling חברת בת של חברת חיפושי הנפט והגז הלאומית של אזרביג'אן.

היתר החיפושים "בנימין" הוחזק אף הוא על-ידי פטרומד אך הופקע ממנה בפברואר על-ידי מימרן לאחר שלא עמדה בתכנית העבודה שהתחייבה לה. ההיתר נחשב לאטרקטיבי בין היתר בזכות מיקומו, דרומית לתגלית הגז "דלית".

שטחו הגדול של ההיתר, כ-1865 קמ"ר והמבנה הגיאולוגי שלו מאפשר לחלק אותו בין יותר מבעל רישיון אחד. בנוסף לאמריקני לארי מייזל, לוקסמבורג-שגיא וקבוצת נמרודי-סולטן התמודדו על רישיונות בנימין גם ישראמקו וחברת Cassel קידוחים.