כתב אישום נגד יזמים שהרסו בניין באוהאוס ברחוב ארלוזורוב בר"ג

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של הריסה ובנייה ללא היתר וביצוע עבודות בניגוד לתוכנית, כך שבין היתר בנו בניין חדש בן 5 קומות מגורים מעל קומה שחלקה מיועדת למסחר - ללא היתר ובניגוד לתוכנית הבנייה

תוכנית הבנייה הבעייתית ברחוב ארלוזורוב 36, באזור "גן הקופים" ברמת-גן, הביאה את המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום נגד 4 גורמים בגין בנייה שלא כדין של מבנה המגורים בשטח התוכנית.

‏כתב האישום הוגש נגד המבקשים ובעלי היתר הבנייה - קבוצת הרכישה של הבניין, האדריכל כץ עמירם, המתכנן והמהנדס תדז'ר גבריאל והקבלן המבצע אביב סימון.

‏המבנה, שנבנה לפני 70 שנה בסגנון הבאוהאוס, השתרע בצורתו המקורית על פני שתי קומות וכלל 10 דירות. תוכנית מ-1995 התירה בניית 4 קומות בבניין עם 14 דירות, אבל תוכנית שקיבלה תוקף ב-2002 הגדילה את גובה הבניין ל-5 קומות ואת מספר הדירות ל-40.

שתי תוכניות תקפות למבנה כיוונו לכך שהבניין הקיים יישמר, ועליו תתאפשר תוספת בנייה באופי המבנה המקורי, בקביעה שאם ייהרס הבניין תהיה חובה לתוספת חנייה.

על בסיס שתי תוכניות אלה הוצא היתר בנייה ב-2002, שכלל 40 יחידות דיור והשארת חלקים של המבנה המקורי. בפועל, למרות שקיר החזית הפינתית נשמר, הרי שרצפות שהיו מחוברות לחזית המקורית נהרסו ונבנו מחדש. מרתף חניה לא נחפר, למרות שבתוכנית הוא נקבע כתנאי חובה להריסת הבניין.

‏בכתב האישום נכתב כי למרות שמבנה הבאוהאוס הישן נהרס מן היסוד ותחתיו נבנה בניין מגורים חדש בן 6 קומות, לא הוקם מרתף חניה, ובכך לא קויים התנאי הקבוע בתוכניות שחלות על הקרקע.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של הריסה ובנייה ללא היתר וביצוע עבודות בניגוד לתוכנית, כך שבין היתר בנו בניין חדש בן 5 קומות מגורים מעל קומה שחלקה מיועדת למסחר - ללא היתר ובניגוד לתוכנית, ובנו 40 יחידות דיור חדשות למרות שהיתר הבנייה התיר הוספת 24 יחידות דיור ל-10 היחידות שהיו קיימות בבניין הישן.

‏מכץ עמירם נמסר: "אין תגובה". את תגובותיהם של תדז'ר גבריאל ואביב סימון לא ניתן היה להשיג.

מטעם דובר קבוצת הרכישה של הבניין נמסר כי "לדעתנו אין כל בסיס בהגשת כתב האישום. תמוהה הגשתו במועד זה. ישנם הליכים שמתנהלים זמן רב במטרה לפתור את הבעיות הכרוכות בעניין. נלמד את כתב האישום ונגיב לו בבית המשפט".