הישג לרוכבי האופנועים: הפחתת הביטוח עברה בקריאה טרומית

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום להפחית את הביטוח לרכב דו-גלגלי שהועלו משמעותית לפני כשנה ■ "הגיע הזמן שהמדינה תמצא דרכים להקל על רוכבי הדו-גלגלי ותפסיק להתעמר בהם"

מובילי המאבק להפחתת תעריפי ביטוח החובה לרוכבי הדו-גלגלי יכולים לרשום לעצמם היום עוד הישג משמעותי: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום להפחית את הביטוח לרכב דו-גלגלי שהועלו משמעותית לפני כשנה. ההצעה עברה עם 32 קולות בעד ואפס מתנגדים.

בוועדת השרים לענייני חקיקה מוקדם יותר השבוע הוסכם כי תוקם וועדה בין משרדית בראשות שר המשפטים, שתכלול גם את שר האוצר, התחבורה, התיירות, הגנת הסביבה והתשתיות, לגיבוש פתרון לבעיית תעריפי הביטוח של רוכבי האופנועים. הוועדה תגיש את מסקנותיה בתוך שלושה חודשים.

הצעת החוק של ח"כ קירשנבאום מגבילה את מינימום הגירעון של מבטח הרוכבים העיקרי - "הפול". הפול הינו הגוף המבטח את רוב רוכבי האופנועים, וככלל את כל האוכלוסיות שחברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח בשל אי כדאיות.

הצעת החוק קובעת סף מינימום לגירעון, כך האוצר לא יוכל להעלות עוד את מחירי הביטוח.
למעשה, הצעת החוק נועדה להחזיר את הגלגל אחורה, ליום שלפני רפורמת הביטוח שהנהיג ידין ענתבי, המפקח על הביטוח לשעבר.

ח"כ כרמל שאמה, יו"ר שדולת הרוכבים על רכב דו גלגלי אמר כי "יש כאן משום עשיית צדק לעוול שנגרם לציבור הרוכבים. לא ייתכן שביטוח החובה יהיה יקר יותר ממחירו של אופנוע. הוזלת תעריפי הביטוח היא צעד מתבקש".

ח"כ קירשנבאום, יוזמת החוק, אמרה כי "האוצר בשנים האחרונות הפך לקובע המדיניות של מדינת ישראל בתחום הדו-גלגלי, וזאת בהיעדר מדיניות ברורה של הממשלה בנושא. מצב זה אינו תקין, ואני שמחה על כך שהוועדה שתקום תחזיר את קביעת המדיניות לידי הממשלה והכנסת. כולי תקווה כי עם אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית, מחירי הביטוח יוזלו כבר מהשנה הבאה".

ניסים בנימין, מראשי מטה מאבק הרוכבים אמר עם אישור ההצעה בקריאה טרומית כי "זהו הישג משמעותי לכל מי שלקחו חלק במאבק רוכבי האופנועים וקורא לכל מי שעדיין לא הצטרף למאבק לקחת בו חלק פעיל. הוכחנו שמאבקנו צודק ולא נאפשר עוד לפקידי האוצר לשלוח יד לכיסם של רוכבי הדו-גלגלי כל אימת שיחפצו. הגיע הזמן שהמדינה תמצא דרכים להקל על רוכבי הדו-גלגלי ותפסיק להתעמר בהם".