דירוג משרדי עו"ד: מתמחה בהמבורגר-עברון - "מקום עבודה מעולה"

באיזה משרד הכי כדאי לעבוד? היכן משלמים יותר? איפה יש יחס טוב יותר לעובדים? ■ דירוג משרדי עורכי הדין של "גלובס" ו-INTERNRATE נמצא בעיצומו ■ ויש גם צ'ופר למשתתפים בסקר - הזוכה הראשונה כבר בדרך לחופשה זוגית

עיתון "גלובס" וחברת סמארט-אי-קיו בע"מ, מפעילת החטיבה המשפטית INTERNRATE המתמחה במתן שירותי השמה למתמחים ועורכי דין, פתחו בשיתוף-פעולה לדירוג כלל המעסיקים המשפטיים בישראל, רק הפעם מכיוון שונה - מכיוון העובדים ומחפשי העבודה.

מטרת המשובים היא ליצור תמונת מצב כוללת, אשר לאורך תקופה תספק לציבור עורכי הדין והסטודנטים למשפטים מידע רב בכל הקשור לתנאי ההעסקה במשרדי עורכי הדין: שכר והטבות, בונוסים, יחסי אנוש, חופשות, מקצועיות ופרמטרים רבים נוספים, אשר כל מטרתם היא לעזור לציבור המועמדים להגיע להחלטה מושכלת יותר בבחירת המעסיק הבא.

המשובים הינם אנונימיים לחלוטין וכוללים תמריץ למדרגים: אחת לשבועיים וללא הגרלה תחולק חופשה זוגית באחד ממלונות רשת רימונים לביקורת המלאה והמפורטת ביותר שתינתן. בנוסף, כל מדרג זוכה לבחור הטבה ללא הגרלה - מנוי של 3 חודשים חינם לעיתון הדיגיטלי של "גלובס", או 200 שקל הנחה בהזמנת חופשה מרשת מלונות רימונים.

עד כה מילאו את הסקר מאות מתמחים ועורכי דין. צוות השופטים של INTERNRATE סקר את המשובים ובחר את מילה שטיין, מתמחה במשרד המבורגר עברון ושות', כזוכה בפרס הראשון - חופשה זוגית מתנת רשת מלונות רימונים.

לדברי עו"ד שחר ביאליק, מנכ"ל INTERNRATE: "ההיענות לסקר היתה רבה, והבחירה מבין המשובים לא היתה קלה. לבסוף בחרנו במשוב המלא והמפורט ביותר מבין כלל המשובים שמולאו".

"לפני הכל מקום עבודה מעולה, ואחר-כך גם משרד עורכי דין מקצועי שמטפל בתיקים מעניינים ומגוונים", כתבה מילה שטיין על משרד המבורגר עברון ושות' במשוב הזוכה.

עוד כתבה כי "המשרד לא גדל באופן משמעותי בשנים האחרונים ושומר על גודל קבוע של כ-30 עורכי דין, ומספר דומה של אנשי אדמיניסטרציה. יחס זה בין אנשי המקצוע ואנשי התמיכה תורם לעורכי הדין ולמתמחים לעשות את עבודתם המקצועית בצורה הטובה ביותר, בלי להתעסק בעניינים טכניים כמעט (שכידוע פוגמים גם במידת ההנאה מהמקצוע)..."

לדעת המתמחה הזוכה, "הדבר הכי חשוב במקום עבודה הוא הנכונות שיש לך, כשאתה קם, להגיע אליו. במשרד שמים דגש חזק על יחסי האנוש והאווירה הטובה. הדיבור הוא תמיד בגובה העיניים, וכמתמחה חדשה מעולם לא הרגשתי שהיחס אליי הינו פחות משוויוני, כך גם ההתייחסות לדעותיי והרצון לשמוע אותן תמיד".

לגבי שעות עבודתה ציינה שטיין כי שעות העבודה קשות אך אינן שונות מהמקובל בתחום בכלל ובהתמחות בפרט, והן משתנות לפי היקף העבודה שיש למתמחה באותו השבוע/חודש/תקופה. בגדול מדובר ב-9-20 כמסגרת.

לדבריה, ההתמחות אמנם נעשית בצורה של פול משרדי, אך כבר מההתחלה, אם יש תחום שהמתמחה מעדיף - המשרד קשוב לרצונות ולהעדפות המתמחים ככל הניתן, וסביר שזה התחום בו המתמחה יעשה את רוב התמחותו.

עוד היא מציינת כי אין קבמשרד וד לבוש כתוב, והלבוש משתנה בין עורכי הדין לפי הטעם וההעדפות, אך ברור כי ההופעה צריכה להיות מכובדת, על כל המשתמע מכך.

"רוב עורכי הדין במשרד התמחו כאן, וזה לכשעצמו מדבר על הזדמנויות הקידום", כותבת שטיין. "כמובן - שמי שעושה עבודתו טוב יותר, וכך בכל מקום עבודה, הסיכוי שיוערך ויקודם גבוה יותר".

לדברי עו"ד שי פינס, השותף המנהל במשרד המבורגר עברון, "האנשים במשרד, 'החומר האנושי', הם הדבר החשוב לנו ביותר. הם ההווה של המשרד, ובעיקר העתיד שלו. לכן אנחנו משקיעים בהם ומאמינים שכך אנחנו מוציאים - ומקבלים - אנשים טובים יותר ועורכי דין טובים יותר. וכשקוראים את שהחבר'ה הצעירים כותבים עלינו, אנו יודעים שלפחות בזה לא טעינו. וכל המוסיף גורע..."

רוצים גם אתם לזכות בחופשה זוגית? כנסו עכשיו ודרגו: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4048