חשד: מנהל חברות ההשקעות בנימין מנדל לא דיווח על הכנסותיו בחו"ל

לפי מידע שהתקבל משלטונות המס בדנמרק, למנדל היו הכנסות בדנמרק בגובה כ-5.8 מיליון שקל, אלא שמבדיקת הדו"חות שהגיש נמצא כי הוא לא דיווח על הכנסות אלה ולא כלל בהצהרת ההון את חשבון הבנק בדנמרק

‎‎בנימין מנדל מרעננה, דירקטור, מנהל ובעלים של חברות להשקעות הון, הקשור בין היתר לחברות פסיפיק, פורצ'ן השקעות הון וקוטופקסי, וכן יועץ כלכלי-ארגוני, חשוד באי-דיווח על הכנסות בחו"ל בסך מיליוני שקלים.

מנדל נעצר ושוחרר אתמול (ד') בערובה ובתנאים מגבילים בבית משפט השלום בתל-אביב.

לפי הבקשה, שהגיש משרד חקירות מס הכנסה תל-אביב, במסגרת חילופי מידע עם שלטונות מס במדינות שונות התקבל מידע משלטונות המס בדנמרק לגבי תושבי ישראל, בכללם מנדל, שהשקיעו כספים בבנקים בדנמרק וקיבלו הכנסות על השקעותיהם.

לפי המידע, למנדל נבעו הכנסות בדנמרק בגובה כ-5.8 מיליון שקל, אלא שמבדיקת הדו"חות והצהרת ההון שהגיש, נמצא כי הוא לא דיווח על הכנסות אלה ולא כלל בהצהרת ההון את חשבון הבנק בדנמרק.

אתמול נפתחה החקירה הגלויה, ובמסגרתה נערכו חיפושים בביתו של מנדל, ונתפסו מסמכים במשרדי רואה החשבון ועורך הדין שלו.

מהבקשה לשחרור בערובה עולה כי לדברי מנדל, היו לו הכנסות מחו"ל שלא דווחו בשנים 2005-2007 בגובה כ-4.7 מיליון שקל; כן הוא הודה כי ברשותו חשבון בנק בציריך ובו 6 מיליון דולר. שני החשבונות, בדנמרק ובשווייץ, לא דווחו למס הכנסה, לא דווחו לרואה החשבון של החשוד ולא נכללו בהצהרת ההון שלו.