היוצרים מחרימים סדרה במימון התאחדות התעשיינים

היוצרים רואים בסדרה על התעשייה "תוכנית מטעם" ולא סדרה דוקומנטרית אותנטית, כיוון שהגורמים המממנים הם התאחדות התעשיינים והתמ"ת ■ התעשיינים: "לא נשים כסף על סרט שלא יהיה חיובי, אבל לא התוונו קו"

ארגוני היוצרים מחרימים מכרז של הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה והתאחדות התעשיינים. ל"גלובס" נודע כי מטה מאבק היוצרים דרש הבהרות מדורית ענבר, יו"ר הקרן, באשר לסדרה חדשה על התעשייה הישראלית, לאחר שנודע כי היא אמורה להיות ממומנת על-ידי התאחדות התעשיינים ומשרד התמ"ת בעלות של כ-3 מיליון שקל. התוכנית אמורה להיות משודרת בטלוויזיה החינוכית.

לאחר שבהתאחדות התעשיינים ובמשרד התמ"ת החליטו ליזום את הסדרה ולתמוך בה, יצאה הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה למכרז בחיפוש אחר יוצרים שיוציאו אותה לפועל.

בקרב מטה מאבק היוצרים, המאגד את כל איגודי היוצרים בישראל, רואים בסדרה "תוכנית מטעם" ולא סדרה דוקומנטרית אותנטית, מתוך הנחה כי מרגע שהגורמים המממנים הם התגלמות התעשייה בישראל - לא ייתכן כי הסדרה תהיה אובייקטיבית או תשקף את עמדתו האמיתית של היוצר כלפי התעשייה המקומית.

על-פי היוצרים, מדובר בפגיעה בחופש הביטוי וביצירת סרט תדמית.

המפיק מוש דנון, מראשי מטה מאבק היוצרים, אמר ל"גלובס": "אנחנו מנהלים שיחות תרבותיות עם הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה. אנחנו מקבלים הבהרות, וכשיהיה מה להגיד, נגיד".

מהתאחדות התעשיינים נמסר: "לא הכתבנו כל דרך התנהלות ליצירה. זו לא כתבת חדשות אלא סדרה. לא נשים כסף על סרט שלא יהיה חיובי, אבל לא התוונו קו ואנו לא מחפשים סרט תדמית. אנחנו מבינים שהגוף המקצועי עובד על-פי קריטריונים מקצועיים".

הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה מסרה: "אנו בטוחים שהסדרה תעמוד בכבוד גם במבחן העצמאות היצירתית וחופש האמנותי - וגם במבחן האיכות והעניין הקולנועיים".