ספרד: יש לנו כסף ונצליח לעמוד בתשלום האג"ח בחודש יולי

גורם בממשלת ספרד לרויטרס: "האוצר תמיד מתכנן את אסטרטגיית התשלומים שלו כך שיהיה מספיק כסף בעת פירעונות כבדים, על מנת לעמוד בהם"

שעות ספורות לאחר שהצליחה לגייס כ-3.5 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח, אומר גורם במשרד האוצר של ספרד לסוכנות הידיעות רויטרס, כי לממשלה יש מספיק כסף כדי לעמוד בתשלום החוב הקרוב המיועד לחודש יולי.

הגורם אמר כי משרד האוצר הספרדי לא צריך למכור יותר אגרות חוב עד יולי, אז הוא צריך לשלם 24 מיליארד אירו כדי לפרוע חובות ישנים יותר. לדברי הגורם, "ספרד לא צריכה יותר לפנות לשווקים כדי לעמוד בתשלום של יולי".

המקור הוסיף, כי המשקיעים שערכו השוואות בין ספרד ליוון שגו. יוון, כזכור, אולצה לפנות לאיחוד האירופי בבקשת סיוע לאחר שלא הצליחה לגייס הון בשווקים כדי לעמוד בתשלומי האג"ח שלה בחודשים אפריל-מאי. בשווקים היה חשש שמא ספרד תמצא עצמה במצב דומה לקראת התשלום ביולי, אך היום הצליחה ספרד לגייס 3.5 מיליארד אירו ובהנפקה נרשמו ביקושי יתר של פי 1.89.

"האוצר תמיד מתכנן את אסטרטגיית התשלומים שלו כך שיהיה מספיק כסף בעת פירעונות כבדים, על מנת לעמוד בהם", אמר הגורם הספרדי לרויטרס. נזכיר כי בשבוע האחרון דחתה שרת האוצר של ספרד בתוקף את הדיווחים לפיהם מתבגשת תוכנית סיוע של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לספרד. היא ציינה, כי ספרד לא ביקשה ואין לה כוונה לבקש סיוע חיצוני.