PIMCO של גרוס הגדילה אחזקותיה בחוב ממשלתי ל-51%

הקרן מחזיקה, נכון לסוף מאי, 227.9 מיליארד דולר של חוב ממשלתי ■ גרוס: "ארה"ב היא 'החולצה הכי פחות מלוכלכת'" ■ גרוס אתמול ל-CNBC: "אנחנו נכנסים לשוק המניות, נקודה"

יום לאחר שהצהיר כי הוא מתחיל לעשות מהלכים לכניסה למניות, הגדיל ביל גרוס (Bill Gross), מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם PIMCO, את אחזקות הקרן בחובות הקשורים לממשל לרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2009. השקעת פימקו בחוב ממשלתי (חוב סוכנויות ממשלתיות, אג"ח ממשלתיות, נגזרי ריבית, חוזי אוצר וכו') עומדת, נכון לסוף מאי, על 227.9 מיליארד דולר או 51% מסך נכסי הקרן. לשם השוואה, באפריל עמדה חשיפת הקרן לחוב ממשלתי על 36% בלבד.

אג"ח ממשלתיות הן האחזקה העיקרית למשקיעי אג"ח ברחבי העולם, בעוד ארה"ב נכשלת להצמיח משרות בסקטור הפרטי ואירופה נאבקת במשבר החובות, המאיים על סקטור הבנקים האירופי.

גרוס אמר החודש כי "ארה"ב היא 'החולצה הכי פחות מלוכלכת'. העולם מלא ב'חולצות מלוכלכות' בהקשר של חוב מוגזם ומופרז אך לארה"ב לפחות יש יציבות מטבע".

על פי פרסומים, החשיפה של הקרן לחוב שווקים מתעוררים עלה ל-9% מ-7% באפריל. דובר PIMCO סירב להגיב וציין כי "החברה אינה מעירה ואינה מעדכנת אודות שינויים חודשיים באחזקות הפורטפוליו שלה".

גרוס נכנס למניות

נזכיר כי אתמול אמר גרוס בראיון לרשת CNBC כי "אנחנו נכנסים לשוק המניות, נקודה. אנחנו מזהים כי כי השוק הגלובאלי אינו רק מוטה אג"ח אלא גם למניות יש מקום, ותמיד היה להם".

עוד הוסיף גרוס כי "מניות החברות, בהקשר של תמחור, נסחרות במכפילי רווח נמוכים מאוד בראייה היסטורית ואפילו, בכמה מקרים, מתומחרות במחירים כמעט בטוחים כמו אג"ח ממשלתיות". על אף משבר החובות באירופה, גרוס מאמין כי זהו המקום לאסוף בו מניות אך מדגיש כי ההחזרים, בשלב זה, עומדים להיות נמוכים.