מפסידים ומשלמים: מנכ"ל סוני קיבל 8.8 מיליון דולר עבור 2009

"החתולים השמנים" מגיעים לאסיה: חוק חדש ביפן דורש מחברות יפניות לגלות את חבילות השכר של בכיריה המרוויחים מעל 100 מיליון ין ■ מנכ"ל סוני קיבל בסביבות 800 מיליון ין

"החתולים השמנים" נמצאים גם ביפן: בעלי המניות של תאגיד האלקטרוניקה היפני סוני החליטו להתעלם מהעובדה הברורה כי החברה סיימה שנה שנייה ברציפות של הפסדים ולשלם למנכ"ל החברה שכר שנתי של כ-8.8 מיליון דולר.

החברה הודיעה במהלך אסיפת בעלי המניות השנתית שלה כי המנכ"ל, הווארד סטרינגר (Hoeard Stringer) יקבל שכר שנתי של כ-800 מיליון ין או 8.8 מיליון דולר. דוברת החברה, ממי אימאדה (Mami Imada) מסרה כי מחצית משכרו של המנכ"ל כוללת חבילת אופציות למניות. במסגרת ההצבעה על ששכרו של סטרינגר, לא נרשמה כל התנגדות בקרב בעלי המניות.

סוני היא החברה הגדולה הראשונה ביפן החושפת את שכר המנכ"ל שלה לאחר החוק החדש, הדורש מחברות יפניות לגלות את חבילות השכר של בכיריה, המרוויחים מעל 100 מיליון ין.

נציין כי סוני סיימה את 2008 עם הפסדי עתק של 98.9 מיליארד ין והצליחה לקזז מעל מחצית מהם כשהפסידה ב-2009 "רק" 40.8 מיליארד ין. סוני עצמה חוזה כי תעבור לרווח בשנה הנוכחית: רווח של 50 מיליארד ין על הכנסות של 7.6 טריליון ין.