ההחלטה נפלה: ועדת טירקל בחרה בעופר לפלר לשמש כדובר

לפלר שימש בעבר כדובר השב"ס ■ טירקל הקפיד שלא תהיה זיקה בין מי שירכז את ההסברה לבין הגופים שעשויים להיחקר ע"י הוועדה ■ מסכת הלחצים על איש יחסי הציבור עמירם פליישר נמשכה, אך הוא סירב לחזור בו

ועדת טירקל לחקירת אירועי המשט לעזה בחרה היום (ו') בעופר לפלר לשמש כדובר הוועדה. .

מוקדם יותר דווח כי עשרות משרדי יחסי ציבור בכירים הציעו את עצמם לוועדת טירקל לאחר סירובו של האסטרטג ואיש יחסי הציבור, עמירם פליישר, לשמש כדובר ויועץ התקשורת של ועדת טירקל, בראשותו של שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל.

טירקל הקפיד שלא תהיה זיקה ישירה או עקיפה בין מי שירכז את ההסברה לבין הגופים שעשויים להיחקר על-ידי הוועדה.

ל"גלובס" נודע כי מסכת הלחצים על פליישר נמשכה, אולם הוא סירב לחזור בו. פליישר הוא בעל אחד המשרדים הגדולים בתחום העסקי בישראל ומייצג בישראל גם את פליישמן היאלרד, רשת יחסי הציבור הגדולה בעולם.

במשך תהליך הבחירה קיבלו חברי הוועדה והמשקיפים הזרים עשרות פניות מגופי תקשורת בישראל ובעולם להתראיין, אך הם דחו אותן לפי שעה.

בנוסף, נבחנת עתה השאלה היכן תנהל הוועדה את דיוניה. מאחר שמדובר בוועדה בלתי תלויה היא אינה יכולה לשבת במבנה ממשלתי. מצד שני, על רקע הדרישות המחמירות ביותר של גורמי הביטחון, ובהם השב"כ, הוועדה תצטרך לשבת במקום מאובטח. חלק מהאנשים שאמורים להופיע בפניה הם מאובטחים, וגם את הוועדה עצמה יצטרכו לאבטח.

טרם הוחלט כיצד להגן על המסמכים הסודיים שהוועדה תיחשף אליהם, הדורשים אחסון מאובטח.

בישיבה המקדמית שלה השבוע, שארכה כ-4 שעות, עסקה הוועדה בכל הנוהלים שנוגעים לעניינים הטכניים. ההחלטה הראשונה שקיבל טריקל היתה שדיוני הוועדה יהיו בעברית עם תרגום סימולטני מלא כולל שירותי קצרנות לאנגלית. על-פי החלטת הממשלה, השופט הוא זה שיחליט לאילו חומרים יחשפו המשקיפים הזרים ולאילו לא.