ח"כ שאמה: "במקום לדאוג לחיילים משוחררים - משהב"ט ציני"

ח"כ שאמה :"מקומם שהקריטריון היחיד לזכייה הוא כמה ייכנס לקופת משרד הביטחון ולא, כפי שהיה ראוי, מי יציע את הצעות הערך המשתלמות ביותר לחיילים המשוחררים"

ח"כ כרמל שאמה, חבר ועדת כלכלה וכספים, יוצא כנגד מכרז משרד הביטחון לטיפול בכספי פיקדון החיילים המשוחררים, שעומד להיסגר היום.

שאמה טוען כי "במקום לדאוג לחיילים המשוחררים, לשפר את התנאים המוענקים להם על ידי המדינה ולדרבן חברות וגופים עסקיים להציע להם הטבות במגוון התחומים, מנהל בימים אלה משרד הביטחון מכרז בין הבנקים על הזכות לבצע את המענק לחיילים משוחררים, כאשר היחיד שירוויח מכך הוא משרד הביטחון. המכרז יפגע בחיילים המשוחררים ויאלץ אותם לפנות לאחד משני הבנקים "הזוכים" על מנת להשתמש בכספי הפיקדון שלהם, במקום לעשות זאת בבנק-הבית שלהם, מול הבנקאי המטפל בכל ענייניהם הכספיים, כפי שנעשה עד היום."

"מה שמקומם במהלך הציני הזה של משרד הביטחון הוא, שהקריטריון היחיד לזכייה בו הוא כמה מוכנים הבנקים "הזוכים" לשלם לקופת משרד הביטחון כתנאי לזכייתם במכרז, ולא, כפי שהיה מצופה וראוי, מי יהיו הבנקים שיציעו את הצעות הערך המשמעותיות והמשתלמות ביותר לחיילים המשוחררים", טוען שאמה.

שאמה מזהיר ממצב שבו יזכו במכרז דווקא שני בנקים עם פריסה גיאוגרפית מצומצמת, דבר שיפגע, בראש בראשונה, בחיילים המשוחררים המתגוררים בפריפריה ובשאר היישובים שאין בהם סניף של הבנקים הזוכים.

"במקום להוביל מהלך שישפר את יכולתם של החיילים המשוחררים להשתלב בחיים האזרחיים, ובדרך זו לתת ביטוי להערכה שכולנו רוחשים לחיילי צה"ל על פעילותם ומסירותם לביטחון המדינה, דווקא משרד הביטחון נוקט צעד שיכביד עליהם ויפגע בהם, וכל זאת על מנת לגרוף רווח כספי על גבם", מוסיף שאמה לסיום.