התעשיינים רוצים 200 מיליון שקל בשנה במסגרת עידוד השקעות הון

הנושא מהווה את אחד הסעיפים שיידונו בשולחן העגול במסגרת חוק ההסדרים ■ מציעים להכיר בהשקעות סביבתיות כהוצאה מוכרת, וכן מענקים למפעלים המקימים מתקנים לטיפול בזיהום הנגרם כתוצאה מפעילותם או משדרגים מתקנים קיימים

התאחדות התעשיינים דורשת הקצאת 200 מיליון שקל בשנה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון לעידוד תעשיית הקלינטק בישראל. את ההצעה מתכוונים התעשיינים לקדם במסגרת חוק ההסדרים לקראת תקציב 2011-2012. כך הודיע אשר גרינבאום, משנה למנכ"ל כי"ל ויו"ר איגוד איכות הסביבה בהתאחדות התעשיינים, במסיבת עיתונאים לקראת תערוכת הקלינטק ה-14 שתתקיים בסוף החודש בת"א.

עפ"י נוסח ההצעה, יינתנו הטבות מס על השקעות סביבתיות כהוצאות מוכרות במסגרת מסלול המס של חוק עידוד השקעות הון, כשהתמריצים יינתנו לכל מפעל בהתאם לגודלו ולפעילותו. באופן זה כוללת ההצעה מתן מענקים למפעלים המקימים מתקנים לטיפול בפליטות או משדרגים מתקנים קיימים. בנוסף מציעה ההתאחדות להעניק למפעלים חדשים או קיימים מענקים לשם טיפול בפסולת ומיחזורה. לדברי גרינבאום, הממשלה חייבת לשים דגש על הנושאים הללו ערב הצטרפות ישראל ל-OECD שבו יש דרישות מחמירות בנושא התפקוד הסביבתי של הממשלות.

נזכיר, כי הממשלה קבעה לעצמה יעד להפחית עד 2020 כ-20% מפליטות הפחמן הדו חמצני לעומת תרחיש של עסקים כרגיל. אולם, לדברי חזי קוגלר, לשעבר מנכ"ל משרד התשתיות ובהווה יזם בתחום האנרגיה החלופית ויו"ר איחוד האנרגיה הנקייה, עפ"י ההתנהלות הנוכחית אין סיכוי שהממשלה תעמוד ביעדיה. "הבירוקרטיה מאיימת לחסל את תעשיית הקלינטק בישראל", אמר קוגלר. "יישום התוכנית של הממשלה מהשנתיים האחרונות נופל קורבן לתסבוכות בירוקרטיות. על המנהלים הבכירים בממשלה והשרים הממונים עליהם לוודא שמדיניות הממשלה וראש הממשלה עצמו תתקיים הלכה למעשה", הוסיף קוגלר.