פיני כהן, משליך הנעל על ביניש, הורשע בחבלה וזילות ביהמ"ש

מוקדם יותר היום התפרץ כהן גם לעבר השופט שמעון פיינברג ואמר: "למה המשפט מתנהל בצורה כזאת? מה אני, אייכמן? הנשיאה מושחתת ומשחיתה אתכם" ■ לאחר מכן הורחק כהן מהדיון ע"י מאבטחי ביהמ"ש

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (א') את פיני כהן, שהשליך נעל על נשיאת העליון דורית ביניש, בגרימת חבלה של ממש, היזק בזדון וזילות בית המשפט.

כזכור, במהלך דיון משפטי בבית המשפט העליון קם כהן לפתע ממקומו והשליך לעבר הנשיאה ביניש את אחת מנעליו, תוך שהוא צועק לעברה "מושחתת, הרסת לי את החיים". הנעל פגעה בראשה של ביניש סמוך לעינה השמאלית, ומעוצמת הפגיעה נשברו משקפיה, והיא נפלה ממושבה על הארץ. כתוצאה מהתקיפה דיממה הנשיאה מאפה ונגרמו לה חבלות באפה ובמצחה.

במענה לאישום הכחיש כהן כי עשה את המעשה בזדון. סנגורו של כהן, עו"ד דוד ונטורה, ציין כי "אין מחלוקת כי הנאשם עשה את המעשה. לא היתה לו כוונה לפגוע בשום מקרה, זה היה מעשה של פרובוקציה ולא במטרה לפגוע בנשיאה או בכל אדם אחר".

בית המשפט דחה את טענות ההגנה וכן את בקשתו של כהן להזמין לעדות את הנשיאה ביניש, וכאמור הרשיע אותו בעבירות המיוחסות לו.

מוקדם יותר בדיון התפרץ כהן לעבר השופט הדן בעניינו, שמעון פיינברג. "אני 5 חודשים עצור. אני עדיין לא דיברתי שום דבר. נתתי לבית המשפט לנהל את כל העניינים פה, והכול חד-סיטרי. אתם עושים מה שאתם רוצים. מדוע אני לא יכול להוכיח את טענותיי ולשאול את השופטת שאלות? איזה מן משפט זה? אתם רוצים להכניס אותי לבית הסוהר, תכניסו", אמר.

עוד הוסיף כהן, כשהוא מעלה את קולו: "4 שנים דרכו עלינו. לקחו את לחם יומנו. 6 שנים אתם מנסים 'לקבור' את הסיפור מתחת לאדמה. אני רוצה לשאול את הנשיאה שאלות, מדוע לא מאפשרים לי? מה עשיתי? אנסתי, רצחתי, אני אייכמן? מה עשיתי? אני בסך-הכל רוצה לגדל את שני ילדיי בכבוד. זה לא נקרא בית משפט. אתם לא נותנים לנו להוכיח את הדברים. אני כולי מיובש. הנשיאה מושחתת ומשחיתה אתכם".

בית המשפט הזהיר את כהן כי אם ישוב ויתפרץ יוצא מהאולם - אך האזהרה לא הועילה, והוא הורחק מהאולם על-ידי מאבטחי בית המשפט.