פרשת עמנואל: בג"ץ פטר ממאסר חלק מהאימהות שלא התייצבו

השופטים אסרו על פרסום שמות האימהות שאותן פטרו מחובת המאסר ■ לגבי יתר האימהות נקבע כי הן יתחילו בריצוי המאסר רק אחרי שבני-זוגם, האבות, יסיימו לרצות את שבועיים המאסר שבו החלו ביום חמישי

חלק מהאמהות מקרב ההורים החרדים בעמנואל שלא התייצבו למאסר שנקבע להן ביום חמישי האחרון - פטורות ממנו - כך החליטו בצהריים (ג') שופטי בג"ץ אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר.

זאת, בעקבות דיון שהתקיים הבוקר בדלתיים סגורות בבקשותיהם של חלק מההורים לקבל פטור מהמאסר שנגזר עליהם בשבוע שעבר, במסגרת הליכי ביזיון בית המשפט בעקבות אי-יישום פסק הדין בנוגע להפרדת הבנות הספרדיות מהאשכנזיות בבית-הספר "בית יעקב" בעמנואל.

השופטים אסרו על פרסום שמות האימהות שאותן פטרו מחובת המאסר. לגבי יתר האימהות נקבע כי הן יתחילו בריצוי המאסר רק אחרי שבני-זוגם, האבות, יסיימו לרצות את שבועיים המאסר שבו החלו ביום חמישי.

עוד קבעו השופטים כי יהודה פוקסמן ועמי נחום ברבר זכו, "בהתחשב בנסיבות המיוחדות", בדחייה של תחילת מאסרם עד ל-4 ביולי, אלא אם עד לאותו מועד יסכימו לחתום על התחייבות למלא אחר פסק הדין.

עוד קבעו השופטים כי גם מנהלת בית-הספר והמורות ב"בית יעקב" חייבות להשלים את מסירת כתבי ההתחייבות שלהן לבית המשפט, שבו הן מצהירות כי יפעלו למלא אחר פסק הדין שביטל את ההפרדה העדתית בבית-הספר. אם לא יעשו כן, הן יחויבו להתייצב בבית המשפט העליון להמשך הדיון בהליכי ביזיון בית המשפט, שיתקיים ביום ראשון הקרוב.

במועד זה, קבעו השופטים, יתקיים "דיון נוסף במכלול, ובמהלכו תיבחן השאלה בדבר המשך נקיטתם של צעדי אכיפה כנגד ההורים המפירים".

בהחלטה קבעו השופטים כי נוכח המהומה שהתפתחה בבית המשפט העליון בשבוע שעבר, לא תתאפשר כניסה חופשית של קהל לדיון בשבוע הבא, ויוכלו להימצא בו רק הצדדים לדיון, עורכי הדין וההורים המפירים את פסק הדין, וכן נציגי התקשורת.