"לבדוק הטענות על חלוקת הדיבידנדים באלרן השקעות"

כך אמר השופט איתן אורנשטיין, שדן באישור הסדר החוב בחברה ■ ההחלטה הסופית אמורה להתקבל מחר משפחת גדי ודורי דנקנר מציעה כי הפטור מתביעות נגדם יבוטל אם התשלום הראשון למחזיקי האג"ח לא ייפרע

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין, העביר היום ביקורת על הסדר החוב בחברת אלרן השקעות שבשליטת גדי ודורי דנקנר ומשפחותיהם. במהלך דיון בן ארבע שעות המליץ בית המשפט לדנקנרים לשפר את הסדר החוב המוצע, או שיורה על פירוק החברה.

הסדר החוב באלרן נמרח כבר יותר משנה, והשופטת ורדה אלשיך הציבה באפריל האחרון דד-ליין לצדדים להגיע להסדר, אחרת תורה על פירוק החברה. הצדדים ניהלו מאז מו"מ אינטנסיבי וגיבשו הסדר חוב, כשמשרד קליר-בנימיני מייצג את נאמני בעלי האג"ח. על ההסדר נמתחה ביקורת, אך משפחת דנקנר מחזיקה בעצמה במרבית האג"ח, כך שיש לה השפעה על מתווה ההסדר.

אבן הנגף העיקרית לאישור ההסדר הייתה סעיף הפטור הגורף מתביעות אישיות שביקשו בני משפחת דנקנר, ושנשאר בתוקף גם אם ההסדר קורס והחברה נכנסת לפירוק. השופט אורנשטיין ציין כי "יש לבדוק את הטענות על חלוקת הדיבידנדים באלרן בשנים האחרונות". בעיה מרכזית נוספת הייתה הטענה בדבר הפליית נושים. לאחר הדיון הסכימו הדנקנרים, המיוצגים על ידי עו"ד יורם ראב"ד, שבמידה והתשלום הראשון במסגרת הסדר החוב לא ייפרע בשנת 2015, הפטור מתביעות אישיות נגד בעלי השליטה יבוטל.

הפירוק עשוי להיכנס לתוקף

נזכיר, כי אלרן השקעות נקלעה למשבר והיא אינה עומדת בהחזר החוב לנושיה השונים, וגם לא בהתניות פיננסיות שקבעו לה הבנקים המלווים. את 2009 סיימה החברה בהפסד של 66.5 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 156 מיליון שקל ב-2008. כן נצבר לה גירעון של 257 מיליון שקל בהון העצמי, והתחייבויותיה מסתכמות ב-266 מיליון שקל. לדו"חות החברה צורפה הערת "עסק חי", המעלה ספק בנוגע להמשך קיומה.

המתנגדים להסדר בדיון היום הם: עו"ד רונן מטרי, בא כוח מרכנתיל דיסקונט, עו"ד אופיר נאור, בא כוחם של מחזיקים פרטיים, ועו"ד נטע כצמן, מכונס הנכסים הרשמי. השופט אורנשטיין צפוי להחליט בתוך 24 שעות האם לאשר את הסדר החוב, או שצו הפירוק המותנה שנתנה השופטת אלשיך ייכנס לתוקף.