מחוץ למסגרת

בבלוגים של בתי ההשקעות אפשר למצוא אוצרות. הנה שניים מהם

בחו"ל, הגופים הפיננסיים כבר הבינו שסקירות על מניות אינן הכול, ושלקוחותיהם גם מעוניינים לשמוע את דעתם על המצב הכלכלי ועל התנהגות שוק ההון בשפה פשוטה. בארץ, התחום עדיין בחיתוליו, אבל יש כבר כמה גופים שהרימו את הכפפה, ועושים עבודה יפה מאוד בהענקת תוכן כלכלי בעל ערך מוסף. קריאת התכנים שלהם, כמובן, לא תפטור אתכם מלעשות את שיעורי הבית שלכם בעצמכם לפני שאתם משקיעים, אבל היא יכולה לתת לכם כיוונים ורעיונות השקעה מעניינים. הנה שניים בולטים במיוחד בפעילות התוכן שלהם:

1. אתר התוכן והווידיאו של אלטשולר שחם.

על מה מדברים: תכנים וסקירות מצולמות על המציאות הכלכלית העכשווית, ניתוח נתוני המקרו בארץ ובעולם, ורעיונות השקעה ספציפיים. אם אתם בעניין של רשתות חברתיות, תמצאו את התכנים של אלטשולר שחם גם בפייסבוק ובטוויטר.

מי מדבר: מנכ"לים, מנהלי השקעות ואנליסטים כמו גלעד אלטשולר, קלמן ורן שחם, דני ירדני ואחרים.

מה לדעתם כדאי לעשות עכשיו: בניגוד לדעה הרווחת בשוק, אלטשולר שחם דווקא רואים התמתנות של האינפלציה בהמשך הדרך, ולכן מעדיפים איגרות חוב ממשלתיות שקליות ארוכות (שחר) עבור החלק הסולידי של התיק. בתחום המנייתי, טוענים שם שצריך לנהוג בסלקטיביות רבה בתקופה הנוכחית. אחד התחומים שהם מציעים להקטין אליו חשיפה הוא מגזר התקשורת הישראלי (פרטנר, סלקום, בזק). מנגד, הם רואים אטרקטיביות במניות הבנקים ובחברות הביטוח הגדולות.

כשהם מסתכלים החוצה, לאירופה, הם מעריכים שהסיכון לשמיטת חובות עדיין גדול מהסיכוי להרוויח, ולכן מעדיפים שווקים בטוחים יותר, כגון קנדה או אוסטרליה. כתובת האתר: http://now.as-invest.co.il

2. הבלוג של מגדל שוקי הון.

על מה מדברים: ניתוח המצב הכלכלי וההתרחשויות בשוק ההון בארץ ובעולם, וסקירת חברות. בנוסף, הבלוג מציג בפניכם סקירה שבועית ושיעור חודשי בנושא שוק המעו"ף.

מי מדבר: מנכ"לים ומנהלי השקעות כמו רונן טורם, אורי שמואלי, יעקב ויינשטיין, זיו פניני ואחרים.

מה לדעתם כדאי לעשות עכשיו: במגדל יש כנראה אופטימיות, מאחר שהם בחרו לצטט לאחרונה את מנהל ההשקעות ג'ון דורפמן, הטוען שאנו עדים לתיקון עולמי המקדים את ההחלמה של העולם מהמשבר.

הם סבורים שמניות השורה הראשונה הישראליות מתומחרות באופן מלא, ולכן ממליצים להתרכז במניות השורה השנייה והשלישית (מדד תל אביב 75 או מניות היתר, י' א'). יחד עם זאת, הם מעריכים כי בטווח הקרוב עשויים להימשך המימושים בשוק, ולכן השקעה במניות כאלה מתאימה רק למשקיעים המסתכלים על הטווח הארוך יותר.

במגדל גם ממשיכים להמליץ על השקעה בשווקים מתעוררים מובילים, כגון ברזיל, סין והודו, ומציעים לנצל את המימוש הנוכחי לרכישת מניות בשווקים אלה.

בתחום האג"ח הממשלתי הם לא רואים העדפה לאחד מהאפיקים על-פני משנהו, וממליצים לצמצם את שיעור ההחזקה באיגרות חוב קונצרניות לאור העובדה שחברות רבות עדיין נמצאות במצוקת נזילות. כתובת האתר: http://money-talks.co.il

הכותב אינו מחזיק באף אחד מניירות הערך המוזכרים במדור. אין לראות במדור המלצה לרכישה/למכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ.

yinon@bursa4u.com