סורוס: מדיניות גרמניה עלולה להביא לקריסת גוש האירו

"כיום הגרמנים גוררים את שאר הגוש לדפלציה (מצב של ירידות מחירים מתמשכות). זה מוביל למתיחות, חוסר שקט חברתי וגם יכול להוביל לקריסת דמוקרטיות"

המיליארדר היהודי וגורו ההשקעות ג'ורג' סורוס ממשיך להזהיר מההתפתחויות האחרונות בגוש האירו. היום (ד') תקף סורוס את המדיניות התקציבית של גרמניה.

המדיניות של גרמניה מאיימת על הגוש ולא ניתן אף לשלול את קריסתו של המטבע המשותף, אמר סורוס בראיון לעיתון הגרמני "Die Zeit". קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מתכננת לקצץ כ-80 מיליארד אירו במהלך ארבע השנים הקרובות, מהלך שאמור להכניס את הגירעון חזרה לטווח המוגדר על ידי האיחוד האירופי כסביר (3%) עד לשנת 2013.

לדברי סורוס, כבר היום ניתן לראות את תחילת ההתפוררות של גוש האירו, "כיום הגרמנים גוררים את שאר הגוש לדפלציה (מצב של ירידות מחירים מתמשכות). זה מוביל למתיחות, חוסר שקט חברתי וגם יכול להוביל לקריסת דמוקרטיות. ההבדל בהשקפות בין גרמניה לצרפת באשר למדיניות הכלכלית הינם גדולים יותר מאשר לפני 10 שנים", אמר.

לפני כשבוע אמר סורוס כי יש סיכוי גבוה מאוד שגוש האירו יקלע למיתון בשנה הבאה ולאחריו יגיעו שנים של קיפאון. זאת, בעקבות תגובת קובעי המדיניות למשבר החובות של גוש האירו. "הליקויים המובנים בגוש רק החמירו לאחרונה בעקבות הטיפול במשבר. היעדר מנגנון תיקון או תנאים המאפשרים למדינות מסויימות לעזוב את הגוש עלולים להוות נקודת חולשה קטלנית ולהביא לפירוקו של הגוש בשנים הקרובות", אמר סורוס.