ח"כים יטוסו במחלקת תיירים בטיסות בנות פחות מ-6 שעות

יו"ר הכנסת אימץ את מסקנות הצוות שבחן את נושא מימון טיסות חברי הכנסת לחו"ל מטעם הכנסת ■ המקרים החריגים בהם תתאפשר רכישת כרטיסי טיסה במחלקת עסקים: גיל הח"כ מעל 65, נכות ומגבלה פיזית, שיקולי יו"ר הכנסת

יו"ר הכנסת אימץ את מסקנות הצוות שהורכב מיושבי ראש ועדת האתיקה בכנסת בעבר ובהווה ביחס למימון טיסות חברי הכנסת לחו"ל מטעם הכנסת. המסקנות של הצוות היו כי בהעדר נימוקים מיוחדים, יש לרכוש כרטיס במחלקת תיירים לטיסות של עד שש שעות ובמחלקת עסקים לטיסות ממושכות (שש שעות ויותר) בדומה לנהוג לגבי מנכ"לים בשירות המדינה.

הצוות, בו לקחו חלק חברי הכנסת אריה אלדד, חיים אורון, שלי יחימוביץ' ויריב לוין, הוסיף בהחלטתו כי באשר ל"נימוקים מיוחדים" ליושב-ראש הכנסת תהיה סמכות מלאה להפעיל שיקול דעת לפי העניין בהתקיים תנאים מוחדים.

במהלך עבודתו פנה הצוות לכל חברי הכנסת והציע להם להביא את הערותיהם. לאחר ששמעו את הערותיהם של חברי הכנסת, קיים הצוות דיון בנושא וקבע כי סוגיית הטיסות לחו"ל בשליחות הכנסת בהקשר למחלקה בה טסים חברי הכנסת, מחייבת התייחסות ואיזון בין שלושה מרכיבים: צרכי העבודה של חברי הכנסת היוצאים בשליחות הכנסת, החובה לנהוג בחסכון כספי ציבור והאופן בו נתפסים הדברים בציבור.

הצוות המליץ לפני יושב-ראש הכנסת על המקרים המאפשרים לטעמו סטייה מן הכלל האמור, אשר בהם תתאפשר רכישת כרטיסי טיסה במחלקת עסקים גם כאשר מדובר בטיסה שאורכה פחות משש שעות ואם ביקש זאת חבר הכנסת:

א. גילו של חבר הכנסת הוא 65 שנים ויותר.

ב. חבר הכנסת הוא נכה או בעל הגבלה תנועתית או חולה במחלה כרונית קשה.

ג. מדובר בנסיעה שנסיבותיה, על-פי שיקול היושב-ראש, ייחודיות (דוגמא: טיסת לילה שבצמוד אליה נדרש חבר הכנסת להשתתף באירוע חיוני שלשמו הוא טס וכו')

ד. נושאי התפקידים יושב-ראש הכנסת, ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר הם במעמד דומה למעמד שר ולפי כך זכאים לטוס במחלקת עסקים.

יושב-ראש הכנסת אימץ את המלצות הצוות והנחה את הגורמים המתאימים בכנסת לנסח בהתאם נוהל מימון טיסות חברי כנסת לחו"ל מטעם הכנסת.