לינדנשטראוס יבדוק את מועמדות אפי איתם ליו"ר חברת החשמל

זאת עקב פניית אומ"ץ, שטענה כי המינוי פסול שכן איתם מכהן עדיין כחבר במוסדות הליכוד ■ בנוסף ביקשה אומ"ץ לבדוק חשד לקבלת שוחד פוליטי, מאחר שכחלק מהמיזוג של אח"י עם הליכוד העבירה אח"י לקופת הבחירות 12 מיליון שקל

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס החל לבדוק את מועמדותו של השר ומנהיג המפד"ל לשעבר אפי איתם לתפקיד יו"ר חברת החשמל, זאת בעקבות פנייה של תנועת אומ"ץ.

יו"ר התנועה, אריה אבנרי, פנה למבקר בעקבות פרסומים על-כך שאיתם הוא המועמד המוביל לתפקיד. במכתב טען אבנרי כי המינוי נראה על פניו פסול, משום שאיתם מכהן עדיין כחבר במוסדות הליכוד, לאחר שחבר לליכוד בראש תנועת אח"י.

אבנרי הוסיף כי "בהקשר לכך מבקשת תנועת אומ"ץ לבדוק גם חשד לקבלת שוחד פוליטי, מאחר שכחלק מהסכם המיזוג של אח"י עם הליכוד העבירה תנועת אח"י לקופת הבחירות 12 מיליון שקל, ששימשו למימון הבחירות של שנת 2009".

תפקיד יו"ר חברת החשמל אינו מאויש מאז פברואר, לאחר שהיו"ר הקודם מוטי פרידמן הודיע על פרישתו.

אישים נוספים ששמותיהם הועלו כמתמודדים על התפקיד הם חבר הדירקטוריון אברהם נתן; איש העסקים וסמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, אבנר יהודאי; ויו"ר חברת נמלי ישראל, האלוף במיל' יפתח רון-טל.

איתם נחשב למועמד המועדף לתפקיד על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם כי מינויו מעורר הסתייגות במשרד האוצר, בנימוק שהוא חסר את הניסיון הניהולי הנדרש.