דויטשה בנק מתחיל לסקר את מניות הגז: "'לוויתן' לא מתומחר"

כלכלני דויטשה בנק: "התגליות עליהן הוכרז עד כה יספקו את צרכי האנרגיה של ישראל ואם לווייתן אכן יוכיח את הפוטנציאל אז החברות הישראליות יהפכו לשחקניות בשוק הגלובלי של גז טבעי נוזלי (LNG)"

כלכלני דויטשה בנק החלו היום (ה') לסקר את מיגזר השותפויות לחיפושי נפט וגז טבעי בישראל. "התגליות עליהן הוכרז עד כה יספקו את צרכי האנרגיה של ישראל בעשרות השנים הקרובות ואם לווייתן אכן יוכיח את הפוטנציאל אז החברות הישראליות יהפכו לשחקניות בשוק הגלובלי של גז טבעי נוזלי (LNG)".

בדויטשה אומרים כי מאגר לווייתן (עם סיכוי של 50% להפוך לתגלית גז טבעי בהיקף עצום של כ-16 TCF) לא מתומחר במחירים הנוכחיים של השותפויות המעורבות בפרוייקט. אבנר נסחרת בדיסקאונט של 21%, דלק קידוחים 22%, דלק אנרגיה 22% וקבוצת דלק 13%. מנגד, כשלון בלווייתן עלול להוביל לירידות בשיעורים דומים.

בצד הסיכונים מציינים כלכלני דויטשה את האפשרות שהממשלה תעלה את שיעור התמלוגים שהיא דורשת מהשותפויות השונות המפיקות גז ונפט בשטחי המים הכלכליים של ישראל, המאבק של ארגוני סביבה נגד הקמת טרמינל לקליטת הגז על החוף, קשיים טכניים להוציא את הגז ממעמקי הים והתנודתיות הגבוהה במחירי הנפט והגז הטבעי בעולם.

את שדה ים תטיס מעריכים בדויטשה בכ-2.4 מיליארד דולר, את תמר בכ-7 מיליארד דולר ואת לווייתן, למרות הפוטנציאל האדיר, מעריכים כעת בכ-3.4 מיליארד דולר בלבד (ללא סיכון) ובכ-1.7 מיליארד דולר עם הסיכונים.

אגב, הבוקר התפרסמו ידיעות לפיהן השותפיות בקידוח "לוויתן" - נובל אנרג'י, אבנר, דלק קידוחים ורציו מתכוננות לבצע בחודשים הקרובים קידוח לעומק של 7,000-8,000 מטר במבנה לחיפוש נפט.

כלכלני דויטשה מתחילים לסקר את השותפויות עם המלצת "קניה" על דלק אנרגיה וישראמקו . מחיר היעד לישראמקו עומד על 67 אג' ולדלק אנרגיה 1,425 שקל (לעומת 55 אג' ו-1,074 שקל בבורסה כעת). דירוג ההמלצה לקבוצת דלק עולה ל"קנייה" עם מחיר יעד של 1,040 שקל, לעומת 856 שקל בבורסה, ויחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים מקבלות "החזק" בלבד, עם מחירי יעד של 2.1 ו-12.1 שקל בהתאמה.