נכסים ובנין: הבונוס של ביסקר אושר למרות התנגדות המוסדיים

התגמול ליו"ר נכסים ובנין ייצא לפועל בזכות בעלת השליטה, דסק"ש ■ הבונוסים ניתנו בשל עסקת בניין HSBC בניו יורק תמורת כ-330 מיליון דולר ■ הסך כולל של הבונוסים שניתנו לביסקר, איתן ובכירים נוספים: 2.95 מיליון שקל

האקטיביזם המוסדי של הגופים המוסדיים אולי הצליח לעצור כמה ניסיונות ל"תספורות" בהסדרי חוב או עסקאות בעלי עניין לא הוגנות, אך מסתבר שיכולתו מוגבלת. כך, אותו אקטיביזם לא הצליח לסייע במניעת הבונוסים לרפי ביסקר, יו"ר נכסים ובנין ודירקטור בכור , סגי איתן, מנכ"ל נכסים ובנין, וכמה בכירים נוספים - בסך כולל של 2.95 מיליון שקל.

למרות התנגדותם הגורפת של הגופים המוסדיים הגדולים, הבונוסים אושרו. האישור ניתן בזכות ההצבעה של דסק"ש, בעלת השליטה בחברות. היום פורסמו תוצאות ההצבעה של קרנות הנאמנות לעסקה, מהן עולה כי כולם התנגדו פה אחד כאמור (למעט כלל פיננסים, שנמנעה בשל ניגוד עניינים הנובע מהיותה חברה אחות לנכסים ובנין וכור).

המוסדיים הסבירו היום כי כלל לא הבינו מדוע אושרו המענקים. "אנשים קיבלו בונוס על כך שמצאו בניין להשקעה? האין זה התפקיד שלהם?". עוד טענו המוסדיים כי "כתפיסה, אנחנו נגד מענקים הניתנים בלי הגדרה מראש. בונוס צריך להיקבע כנגד יעדים מסוימים בעתיד".

נכסים ובנין וכור נמצאות בשליטת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. הבונוסים ניתנו בשל עסקת בניין HSBC בניו יורק תמורת כ-330 מיליון דולר. מקור בכיר המקורב לעסקה טען היום, כי הבונוסים הם כלי ניהולי לגיטימי, וכי למנהלים מגיע כל שקל. יתרה מכך, הבונוסים ששולמו הם אף נמוכים מאוד. עוד טען הבכיר, כי המוסדיים שבמיעוט תמיד מתנגדים באסיפות, הרי ההחלטות יתקבלו איתם או בלעדיהם.

בכיר בשוק ההון טען היום, כי המחיר בו נרכש בניין HSBC הוא נמוך משמעותית - 400 דולר למ"ר, וכי מאז ביצוע העסקה מחירי העסקאות במנהטן רק עלו.

כמו כן הוא הוסיף כי עסקאות אחרות שנעשו ב-299 Park Ave וב-680 Madison Ave נסגרו לפי מחיר של 635-900 דולר למ"ר. דובר אי.די.בי מסר בתגובה, כי "הבונוס ניתן על עסקה יוצאת דופן, שרפי ביסקר היה אחראי לה באופן אישי".