130 משפחות ניצלו: אפריקה ישראל לא תפרק את תדיראן טלקום

אפריקה, שהגישה בקשה לפירוק תדיראן טלקום הסובלת מקשיים פיננסיים, החליטה לחזור בה ■ היא תמכור את תדיראן טלקום לעובדים ללא תמורה ותעמיד לה הלוואה של 6 מיליון דולר

סאגת תדיראן טלקום מגיעה לסיומה: אפריקה ישראל , המחזיקה בכ-75% ממניות תדיראן טלקום, חזרה בה מכוונתה לפרק את החברה והחליטה למכור אותה לעובדים ללא תמורה ואף להעמיד הלוואה של 6 מיליון דולר לחברה. אפריקה החליטה לנקוט בצעד זה כיוון שהיא מעריכה כי בתהליך של פירוק היא תיאלץ להוציא סכומים גבוהים יותר.

תדיראן טלקום עוסקת בייצור ומכירה של טלפונים, מרכזיות ופתרונות תקשורת. החברה פועלת בישראל, ארה"ב, רוסיה ומדינות נוספות. היא הייתה בעבר חלק מ-ECI אך נרכשה על ידי אפריקה ישראל בשנת 2001. החברה סובלת מפיגור טכנולוגי משמעותי אחר מתחרותיה שעברו לטכנולוגיות מתקדמות יותר.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, ניסה בחודשים האחרונים למצוא רוכש לחברה הכושלת, אך ללא הצלחה, בין השאר בגלל התנגדות עזה של העובדים לפשרות על זכויותיהם - כך לפי טענות מצד גורמים בקבוצת אפריקה. לב לבייב מחזיק באמצעות אפריקה ישראל וממורנד הפרטית ב-75% ממניות תדיראן טלקום ו-25% נוספים מוחזקים בידי אבי שקד, ממייסדי חברת הקזינו, 888. בין המתעניינים בחברה היו שלמה שמלצר ומשה כהן, אך הם נסוגו בסופו של דבר.

משנכשלו הניסיונות למצוא משקיע לחברה, פנתה אפריקה לבית המשפט המחוזי בפ"ת והגישה בקשה לצו פירוק. 130 העובדים לא קיבלו את משכורות חודש מאי, דבר המהווה עבירה פלילית על החוק.

אך לבסוף, כאמור, החליטה אפריקה לסגת מכוונת הפירוק כיוון שהבינה שתהליך זה הינו יקר. היא החליטה למכור את תדיראן טלקום לעובדים ולחברת גיפורד, המחזיקה ב-25% מתדיראן טלקום. אפריקה מציינת בדיווח לבורסה, כי "ביצוע העסקה גם מקצר משמעותית את פרק הזמן במהלכו יידרשו משאבים ניהוליים מצד החברה".