מה לא עושים כשהמצב קשה? יוון מוכרת חלק מהאיים שלה

העיתון הבריטי "גרדיאן": יוון מעמידה למכירה את מיקונוס ורודוס - רומן אברמוביץ' הוא אחד המשקיעים שהתעניינו ברכישה ■ יוון מחזיקה בכ-6,000 איים ורק 227 מהם מאוכלסים

יוון עמוסת החובות החליטה למכור חלק מ-6,000 האיים שלה כדי להזרים כסף לקופת המדינה ולהימנע מפשיטת רגל. כך מדווח היום (ו') העיתון הבריטי "גרדיאן", אשר מציין כי אחד האיים המועמדים למכירה הוא מיקונוס, אשר הממשלה מחזיקה שליש ממנו. מדובר באחד מהאיים התיירותיים ביותר ביוון.

ממשלת יוון פונה לעשירי תבל ומציעה להם לרכוש איים שטופי שמש, להשקיע בהם על מנת לפתח את התיירות ולהרוויח בעתיד. תוך כדי, הממשלה תזרים לקופת המדינה כספים הכרחיים עבורה בתקופה הקשה שעוברת עליה. ממשלת יוון קיבלה לאחרונה חבילת סיוע בהיקף של כ-110 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית לאחר שלא הצליחה למחזר חובות, והיא השיקה תוכנית צנע שנועדה לקצץ בהוצאות הממשלה ולהחזיר חובות.

ה"גרדיאן" מדווח כי משקיעים פוטנציאליים מרוסיה וסין הביעו עניין באי רודוס. העיתון מציין שהמיליארדר רומן אברמוביץ' הוא אחד המשקיעים, אם כי הדובר שלו הכחיש.

מתוך כ-6,000 האיים של יוון, רק 227 מאוכלסים כך שהיא יכולה למכור גם איים לא מיושבים למשקיעים שיפתחו אותם ויהפכו אותם לאתרי תיירות, מה שיכניס בעתיד עוד כסף לקופת המדינה, למשל ממסים.

את הרעיון למכור איים העלו לפני מספר חודשים כמה חברי פרלמנט גרמני, אשר זעמו על התייצבותה של הקנצלר אנגלה מרקל לסייע ליוון ודרשו מיוון למכור חלק מהאיים כדי לממן את חובותיה.