הזהב שובר שיא באותו יום נמכר מטבע הזהב הגדול בעולם

החוזה למסירה באוגוסט עלה במהלך היום לשיא של 1,259.5 ד' לאונקיה אך סיים ב-1,256.2 ד' ■ המטבע העשוי מזהב טהור שוקל 100 קילוגרמים או 3,215 אונקיות וקוטרו מסתכם ב-53 סנטימטרים

שערו של החוזה העתידי על הזהב שבר במהלך היום את השיא ההיסטורי על רקע הביקוש הרב לו בקרב המשקיעים. החוזה למסירה באוגוסט עלה לשיא של 1,259.5 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות בניו יורק, כאשר השיא הקודם נקבע ביום ו' שעבר ב-1,258.3 דולר לאונקיה, כאשר מתחילת השנה טיפס שוויו של הזהב בכ-14%. בסיום המסחר בניו יורק התמתנו העליות והמתכת היקרה סגרה בעלייה של 0.8% ב-1,256.2 דולר לאונקיה.

כל זאת ביום בו מתבצעת המכירה הפומבית בה נמכר מטבע הזהב הגדול בעולם בתמורה ליותר מ-4 מיליון דולר.

"כל מימוש בזהב נקנה עד מהרה, כל נקודת תמיכה החזיקה מעמד, הזהב עדיין מושך את המשקיעים בשל היותו השקעה הנחשבת כחוף מבטחים" אמר אדם קלופנשטיין, אסטרטג שווקים משיקגו.

כאמור, מטבע הזהב הגדול בעולם, המכונה "עלה מייפל" נמכר היום במכרז שנערך בוינה בתמורה ל-3.27 מיליון אירו שהם 4.02 דולר. חברת הסחר בזהב מספרד oro direct sale S.L.U אמר כי הוא הרוכש של המטבע העשוי מזהב טהור ומשקלו הוא 100 קילוגרמים או 3,215 אונקיות. קוטרו של המטבע מסתכם ב-53 סנטימטרים. דובר החברה הרוכשת מסר " אנו מאמינים כי זוהי הדרך להפגין את דעתינו כי הזהב הוא הדרך האולטימטיבית לשמר את העושר" והוסיף, "כל עוד הבנקים המרכזיים ממשיכים להדפיס כמויות עצומות של שטרות כסף, אנו מאמינים כי מתכת הזהב תמשיך להיות השקעה פנטסטית".

שוויו של הזהב עצמו במטבע מגיע ל-3.23 מיליון אירו, בהתבסס על מחיר הסגירה של החוזה על הזהב אמש. במכרז על המטבע השתתפו 8 מציעים ועל מחירו יש להוסיף את עמלת בית המכירות הפומביות.