עוד הישג בקידוח "תמר": דלק השיגה מימון לפיתוח מאגר הגז

הקבוצה חתמה בסוף השבוע בלונדון עם ברקליס קפיטל ו-HSBC על הסכם מימון ביניים שיאפשר את פיתוח התגלית

הוסר עוד מכשול בדרך להפקת הגז מ"תמר": קבוצת דלק של יצחק תשובה ושותפתה דור גז חתמו בסוף השבוע בלונדון עם ברקליס קפיטל ו-HSBC על הסכם מימון ביניים שיאפשר את פיתוח התגלית. השותפות ממתינות כעת להשלמת גיוס המימון על-ידי ישראמקו , השותפה הישראלית השלישית בתגלית.

ל"גלובס" נודע כי מדובר בהלוואה קצרה לשנה וחצי עם אופציה להארכה בחצי שנה נוספת. חלקן של דלק קידוחים ואבנר עומד על 380 מיליון דולר וחלקה של דור על 50 מיליון דולר נוספים. הלוואת הגישור נועדה להבטיח את המשך הפיתוח עד לאישור תכנית המתאר הארצית וחתימת הסכם מכירת הגז עם חברת החשמל.

תנאים אלה יאפשרו לקבוצת דלק לגייס את המימון העיקרי (פרויקטלי) הפרויקט על-סמך תכנית הפיתוח המאושרת. לדברי גורמים בסקטור מדובר במסלול מימוני חדשני משום שהוא מאפשר לדחות את גיוס המימון העיקרי לפרויקט, כאשר בעוד שנה וחצי ניתן יהיה לקבל את המימון העיקרי בתנאי ודאות גבוהים יותר ובעלויות מימון נמוכות יותר.

ל"גלובס" נודע כי ההלואה היא נון-ריקורס בתנאי ריבית של ליבור פלוס 4%. כפי שדווח ב"גלובס", עמדו תשובה ושותפיו לחתום על הסכם הסגירה כבר לפני מספר שבועות אך החתימה התעכבה בגלל האי-ודאות סביב כוונותיו של שר האוצר יובל שטייניץ לשנות את מדיניות התמלוגים על הכנסות נפט וגז. הצהרותיו של שטייניץ כי העלאת התמלוגים לא תחול על "תמר" ו"דלית" אפשרה בסופו של דבר את החתימה.

היקף ההשקעה בפיתוח "תמר" עומד על 2.8 מיליארד דולר ומתוכם נטלו השותפים כבר התחייבויות בסך מיליארד דולר. יצויין כי השותפה הישראלית השלישית בפרויקט, ישראמקו, הודיעה בשבוע שעבר כי תאריך היעד לחתימה על הסכם המימון שלה, מול דויטשה בנק, נדחה בחודשיים לסוף אוגוסט.