שיא של 13 שבועות בגיוס הון לקרנות הנאמנות המסורתיות

גייסו 485 מיליון שקלים השבוע, המשקפות קצב גיוס יומי של 95 מיליון ■ הקרנות המנייתיות סיכמו גם הן שבוע חיובי, על אף ירידות השערים, וגייסו 80 מיליון שקלים ■ הקרנות הכספיות רשמו פדיונות קלים, לראשונה זה 12 שבועות

ירידות השערים שנרשמו השבוע לא הרתיעו את המשקיעים מלהמשיך ולהפקיד כספיהם בקרנות הנאמנות ששמרו גם השבוע על קצב גיוס שבועי מרשים של 450 מיליון שקלים - כך עולה מסקירה שפירסמו הבוקר כלכלני בית ההשקעות "מיטב".

בראש הקרנות המגייסות ניצבות הקרנות המסורתיות שכבשו שיא של 13 שבועות בקצב גיוס ההון אליהן שהגיע ל-95 מיליון שקלים ביום (485 מיליון שקלים בסיכום שבועי). הקרנות הכספיות לעומת זאת, רושמות פדיון ראשון מאז חודש מרץ ומאבדות 35 מיליון שקלים.

הקרנות המנייתיות השתתפו גם הן בחגיגה וגייסו לא פחות מ-80 מיליון שקלים, בדומה לשבוע שעבר, זאת על אף מימושים משמעותיים שנרשמו בבורסות ברחבי העולם. יתרון בגיוס נרשם לקרנות המתמחות במניות ישראליות שהוסיפו 40 מיליון שקלים, לעומת 30 מיליון שקלים שהופקדו בקרנות המתמחות במניות בחו"ל.

קרנות האג"ח גם הן נהנו מאמון המשקיעים ורשמו השבוע את הגיוס השבועי הגבוה ביותר ב-3 החודשים האחרונים כשהן מתברגות בראש טבלת המגייסות השבועית. קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו גיוס מכובד של 310 מיליון שקלים - פי שניים מהשבוע הקודם, זאת על רקע עליות משמעותיות באג"ח הקונצרנית. מדד האג"ח הכללי וכן מדד תל-בונד 40 הוסיפו 0.5% כל אחד השבוע ואילו מדד תל בונד 20 רשם עלייה של 0.4%. מדדי האג"ח הממשלתיים עלו גם הם בשיעור דומה.

בסך הכל, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות מתחילת החודש הנוכחי בסכום מרשים של 2.9 מיליארד שקלים המתחלקים בין גיוסים נטו בסך של 1.75 מיליארד ועליית ערך בנכסי הקרנות בסכום של 1.15 מיליארד שקלים.

[לאתר קרנות]