עמרם מצנע ורון חולדאי לביהמ"ש: דורשים בחירות לתפקיד יו"ר קק"ל

הגישו לבית המשפט עתירה בה הם רומזים כי אהוד ברק מוביל את מפלגת העבודה "לחורבנה" ■ טוענים: ניסיונו של ברק "להצניח" לתפקיד יו"ר קק"ל את מקורבו שלום שמחון מהווה "פגיעה אנושה בזכות לבחור ולהיבחר"

ראשי העיר תל-אביב, רון חולדאי, ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, יוצאים נגד יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, בדרישה לקיים בחירות לתפקיד יו"ר קק"ל.

בעתירה שהגישו היום (א') השניים יחד עם ראשי רשויות נוספים של העבודה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, באמצעות עו"ד דרור ארד-איילון, ביקשו העותרים להורות למפלגת העבודה לקיים בחירות דמוקרטיות וחופשיות על-פי חוקת המפלגה.

"עתירה זו מוגשת משכלו הקיצים, מתוך דאגה רבה לדמותה של המפלגה, ומתוך חשש שפרנסיה מובילים אותה - בלי לתת את הדעת - לחורבנה", כותבים ראשי הרשויות בעתירה.

עוד נכתב בעתירה כי "הפגיעה בהתנהלותה הדמוקרטית של המפלגה, ובמרכזה הפגיעה העמוקה בזכות לבחור ולהיבחר, אינן מתיישבות עם ערכי המפלגה, חורגות מהמקרה הנוכחי ומעיבות על עתידה של המפלגה".

ראשי הרשויות מציינים בעתירה מדוע אין לאפשר את מינויו של שלום שמחון לתפקיד מבלי לקיים הליך בחירות, ומציינים כי ניסיונו של ברק "להצניח" לתפקיד את מקורבו שר החקלאות מהווה "פגיעה אנושה בזכות לבחור ולהיבחר, שהיא הליבה של חוקת המפלגה ושל הדמוקרטיה הנוהגת בה".