נדחה ערעור חברת הביטוח רב-אור של אבנר קופל על חוב למע"מ

מדובר בחוב בסך כ-700 אלף שקל ■ השופטת דניה קרת-מאיר קיבלה את עמדת מע"מ וקבעה כי פעילות חברת ביט-אור, ששימשה כסוכנת ביטוח, הועברה ללא תמורה לרב-אור - ולכן ניתן לגבות מרב-אור את חובות ביט-אור

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את ערעורה של חברת הביטוח רב-אור שבבעלות איש העסקים אבנר קופל ואישר את החלטת מנהל המכס והמע"מ לגבות את חובה של רב-אור בסך כ-700 אלף שקל.

השופטת דניה קרת-מאיר קיבלה את עמדת מע"מ וקבעה כי פעילות חברת ביט-אור, ששימשה כסוכנת ביטוח למספר רב של ביטוחים, הועברה ללא תמורה לרב-אור, ולכן ניתן לגבות מרב-אור את חובות ביט-אור. זאת, בהסתמך על הוראת סעיף 106 לחוק מע"מ, הקובע כי יש סמכות להפעיל הליכי גבייה כנגד מקבל נכסים מחייב מסים, ככל שקיבל אותם ללא תמורה.

רב-אור טענה כי פעילות ביט-אור כלל לא הועברה אליה, וכי כל פעילותה הוא פרי עמלה בלבד. בנוסף טענה רב-אור, בין היתר, כי גם אם יימצא שיש מקום לפעול נגדה לגביית החוב של ביט-אור - עדיין יש לבחון את החוב לגופו.

בית המשפט דחה את טענות רב-אור וקבע כי חוב המס של ביט-אור הפך לסופי. כמו כן קבעה השופטת - בניגוד לגירסה שמסר קופל במהלך המשפט - כי רב-אור היא ממשיכת פעילותה של ביט-אור. "מערך הפעילות ורשימת הלקוחות של ביט-אור היוו נכס ובסיס פעילות שהועברו מביט-אור אל המערערת", נפסק.

מנהל המכס והמע"מ יוצג בידי עו"ד חגית איגרמן מהיחידה לפירוקים, כינוסים וגבייה קשה ברשות המסים בישראל. (ע"ש 1183-05).