בצל חקירת רשות ני"ע: איליק רוז'נסקי השלים רכישת גאון נכסים

מקורבתו חוה זמיר תמונה למנכ"לית החברה ■ תחום פעילותה של אוברסיז, במתכונתה החדשה, יהיה רכישה, השבחה ומכירה של נכסי נדל"ן, בעיקר במערב אירופה, וכן רכישה של חברות נדל"ן

בעוד חקירת רשות ניירות ערך את חברת דלק נדל"ן עדיין לא הסתיימה, המנכ"ל לשעבר שאף נחקר בפרשה, איליק רוז'נסקי, כבר משלים עסקה חדשה.

רוז'נסקי ושלמה שמלצר, בעל השליטה בחברת שלמה החזקות, השלימו היום את העסקה לרכישת השליטה (72%) בחברת גאון נכסים, ששמה שונה ל-SR אוברסיז השקעות (שמלצר ורוז'נסקי מעבר לים). אסיפת בעלי המניות ודירקטוריון שלמה נדל"ן, חברה פרטית באמצעותה מבצע שמלצר את העסקה, אישרו את המתווה כפי שנחתם לראשונה בחודש ינואר.

תחום פעילותה של אוברסיז, במתכונתה החדשה, יהיה רכישה, השבחה ומכירה של נכסי נדל"ן, בעיקר במערב אירופה, וכן רכישה של חברות נדל"ן. בין השאר, הועלה שמה של חברת רבד שבשליטת יגאל אהובי כמועמדת לרכישה. במסגרת ההסכם התחייבו שמלצר ורוז'נסקי לרכוש מגאון אחזקות מניות של אוברסיז - שלמה נדל"ן תרכוש מניות של גאון נכסים בשווי 24.5 מיליון שקל, ורוז'נסקי ירכוש מניות נוספות בשווי 10.1 מיליון שקל.

אסיפה מיוחדת של בעלי המניות של אוברסיז אישרה את מינויים של שמלצר, רוז'נסקי ורן שקד לדירקטורים בחברה, כאשר שקד ישמש גם כמשנה למנכ"ל. בהסכם השיתוף בין הצדדים נקבע כי שמלצר ימונה ליו"ר הדירקטוריון ורוז'נסקי לסגן היו"ר, בכפוף להתחייבויותיו מכוח הסכם הייעוץ שבינו לבין דלק נדל"ן.

חוה זמיר טואף, לשעבר היועצת המשפטית והמשנה למנכ"ל בדלק נדל"ן, תמונה למנכ"לית אוברסיז, בכפוף להתחייבויותיה מכוח הסכם הייעוץ שבינה לבין דלק נדל"ן. זמיר-טואף ורוז'נסקי הלכו כברת דרך ארוכה יחד, וסיימו שניהם את תפקידם בחברה ביולי 2009. זמיר עבדה בדלק נדל"ן ארבע וחצי שנים, והיא עדיין משמשת בתפקיד יועצת תמורת 75 אלף שקל בחודש ושורה של הטבות נוספות - עבור חצי משרה בלבד.

רוז'נסקי, נזכיר, מקבל מדלק נדל"ן 150 אלף שקל בחודש והטבות נוספות, גם כן עבור משרה חלקית. זאת, בנוסף לתנאי פרישה נדיבים שכללו 19 משכורות.