1 בספטמבר: "יום בחירה" לעובדי מדינה לליווי הילדים לביה"ס

העובדים יוכלו לנצל את 1 בספטמבר כאחד משני ימי הבחירה השנתיים ■ גם לעובדי המגזר הפרטי מגיעים יומיים בחירה - אלא שהם נכללים במכסת ימי החופשה השנתית

החל ב-1 בספטמבר הקרוב יוכלו עובדי המדינה להשתמש באחד משני "ימי הבחירה" שלהם כדי ללוות את ילדיהם לבית הספר או לגן ביום הראשון ללימודים. כך אושר לאחרונה.

במגזר הציבורי, בניגוד למגזר הפרטי, ניתנים ימי בחירה בנוסף למכסת ימי החופשה השנתית. לפני כחודשיים אושר, אמנם, יום בחירה נוסף גם לעובדי המגזר הפרטי, כך שמחודש יוני הם נהנים משניים בשנה - אולם הימים הללו נכללים במכסה השנתית.

"ביום פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך, נאלצים עובדי ועובדות המדינה, שלהם ילדים בגיל הגן או בכיתות הנמוכות בבית הספר, להיעדר ממקום עבודתם ביום זה. נוכח האמור, יזם האגף לקידום ושילוב נשים הוספת יום בחירה לעובדי/ות המדינה במועד פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך", נכתב בחוזר מטעם האגף לקידום ושילוב נשים בנציבות שירות המדינה, שנשלח אל הממונות על מעמד האישה במשרדי הממשלה וביחידות הציבוריות.

יתרונם של ימי הבחירה על פני ימי חופשה רגילים הוא שעפ"י החוק, הם אינם דורשים אישור של המעביד - אלא רק הודעה מראש. כך, בעוד שעובדי המדינה יוכלו להיעדר ב-1 בספטמבר באופן לגיטימי ומוכר בחוק - עובדי המגזר הפרטי יצטרכו להתחשב בעומס העבודה ובהחלטת המעביד.