התפוח נופל רחוק

התערוכה Fresh Apples מציגה זרמים בציור עכשווי בניו-יורק

תערוכה חדשה ושאפתנית שתיפתח בגלריה חזי כהן במסגרת הלילה הלבן של תל-אביב (ה' 1.7) מציגה 9 אמנים עכשוויים מניו-יורק, במקבץ שמתמקד בציור עכשווי. התערוכה התגבשה בעקבות שיתוף פעולה של חזי כהן עם גלריות ניו-יורקיות מובילות בסצנה העכשווית, ומתוך עניין אישי שלו כגלריסט בציור האמריקני היום.

בצעד יוצא דופן, ניאותו הגלריות להשאיל לתערוכה בתל-אביב עבודות של האמנים המובילים שלהן - דבר שאינו מובן מאליו ואולי ניתן לזקוף אותו לזכות "החוצפה הישראלית" המפורסמת.

האמנים שנבחרו מייצגים, כל אחד בדרכו, את עידן עלייתו המטאורית של האמן הצעיר, זה שמסומן עוד באקדמיה ויוצא לעולם האמנות בתהליך הבשלה מואץ וממותג. עבודותיהם מציעות, לדברי הגלריה: "מפגש אינטנסיבי עם רגע חושני, גדוש חומרים, סגנונות ופרקטיקות ציוריות. תמונת המציאות העולה מעבודותיהם מצביעה על התמשכותן של מגמות המבקשות להצביע על חברה המתבוססת בעודפות ובפתיחות. לתערוכה נבחרו אמנים ועבודות המיטיבים לייצג את הקוקטייל הארסי והמפתה של קרנבל ואימה, חגיגה וחורבן, פולקלור מקומי ופנטזיה אוניברסאלית. זהו הקוקטייל שנרקח בלימבו הניו-יורקי ברגעים אלה ממש".

שמות האמנים אינם מוכרים בארץ ואולי גם בעולם הם חדשים לאוזן, אך ניתן לראות בבחירות שנעשו בתערוכה מעין הצבעה על הלכי רוח בקרב אמנים אמריקנים צעירים, כפי שנעשה בד"כ למקורות אקזוטיים יותר, כמו סין, דרום אמריקה או הודו. בין השמות: אריק פרקר, קים דורלנד, רוסון קראו, ברנבי פורנס, נטלי פרנק ועוד.

גלריה חזי כהן, פרישמן 15, תל-אביב, א'-ה': 10:30-19:00, ו' 10:00-14:00, www.hezicohengallert.com