חיים שני: "יש בישראל פוטנציאל להצמחת עוד צ'ק פוינט"

מנכ"ל האוצר בסיור בצ'ק פוינט: "אנחנו לא רוצים להתערב בתחום ההון סיכון, ולא לנהל את הקרנות, אלא רק ליצור מצב שיהיה יותר הון ישראלי שישקיע בתעשייה הישראלית"

שר האוצר, יובל שטייניץ, ומנכ"ל משרדו, חיים שני, יצאו היום (ג') לסיבוב הפגנת כוח לקראת הצגת התוכנית לעידוד ההיי-טק בישיבת הממשלה ביום ראשון. הכתובת לסיור הייתה חברת צ'ק פוינט, שלדברי שטייניץ ושני, הם ישמחו לראות עוד הרבה כמוה.

"צ'ק פוינט היא סיפור הצלחה, ישראלי ובינלאומי", אמר שטייניץ. "שמירה על הגרעין והאופי הישראלי בתוכנית שלנו נועדה, בין השאר, לעודד עוד הרבה צ'ק פוינט בעשור הקרוב".

מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שוויד, אמר כי בעשור האחרון מניית צ'ק פוינט עלתה ב-110%, כשבאותה התקופה ירדו שערי המניות של מיקרוסופט, סיסקו וכן מדד הנאסד"ק ביותר מ-30%. לדברי שוויד, "זה לא המדד שלנו, אבל זה מראה שעידן ההיי-טק לא תם ויש לנו עוד הרבה מה לעשות. יש במדינת ישראל אנשים מצוינים, וכמות הידע והטכנולוגיה גדלו בשני סדרי גודל בעשור האחרון". שני, שהגיע לאוצר לאחר שניהל את חברת נייס, הוסיף כי "צ'ק פוינט צמחה בזכות יכולות ניהול, אנשים מצוינים וטכנולוגיה. אני משוכנע שקיים בארץ פוטנציאל להצמחת עוד חברות כאלה".

בהתייחסו לחקיקה המתוכננת טען שטייניץ כי "יש שינויי חקיקה שחשובים לא פחות ואפילו יותר מאשר כסף. למשל, שינוי חוק השקעות הון בצורה שמכירה בכך שההון הוא לאו דווקא במכונות אלא גם בהון האנושי. אם נותנים חגורת ביטחון למשקיעים מוסדיים שישקיעו בחברות סטארט-אפ בארץ זה לא נמדד בכסף. יש מידה מסוימת של ערבויות, ופה ושם השקעה ממשלתית, אבל עיקר התוכנית אינה בכסף אלא בצעדים אחרים".

"לא רוצים להתערב בתחום ההון סיכון"

לדברי שני, המטרה של האוצר היא רק לעודד את המשקיעים המוסדיים להיות יותר מעורבים בצד הפיננסי של ההיי-טק המקומי, אבל לא יותר מכך. "אנחנו לא רוצים להתערב בתחום ההון סיכון, ולא לנהל את הקרנות, אלא רק ליצור מצב שיהיה יותר הון ישראלי שישקיע בתעשייה הישראלית", הוסיף שני.