שמועות: גוגל מתכננת הקמת רשת חברתית מתחרה לפייסבוק

זאת תחת השם Google Me ■ מדובר בפרויקט בעדיפות עליונה עבור גוגל, לנוכח ההתרחבות המואצת והמתמשכת של פייסבוק והאיום שהם רואים בכך לעתידם ■ דיווח: גוגל שכרה חברת השמה לאיתור מנהלים למשימה

בימים האחרונים רצו שמועות באינטרנט על כך שגוגל מתכננת להקים רשת חברתית מתחרה לפייסבוק תחת השם Google Me.

את חרושת השמועות הפיץ ראשון מנכ"ל אתר החדשות מבוסס המלצות הגולשים Digg, קווין רוז, שפירסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו. היום (ג') כבר מדווח בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' על מקור נוסף המחזק את השמועות.

לטענת סמנכ"ל הטכנולוגיה לשעבר בפייסבוק, אדם ד'אנג'לו, על-פי מידע המצוי בידיו אין מדובר בסתם שמועה. ד'אנג'לו, שמאז שעזב את פייסבוק הספיק לייסד את מיזם השאלות והתשובות המקוון Quora, אמר כי אכן מדובר בתוכנית קיימת של גוגל, עליה עובדים מספר רב של אנשים בחברה.

ד'אנג'לו טוען כי בגוגל הבינו כי שירות "Google Buzz", אותו השיקה ענקית החיפוש בתחילת השנה, אינו מתחרה הולם לפייסבוק, ולכן החליטו להקים רשת חברתית בקנה-מידה מלא, על-פי המודל של פייסבוק.

לדבריו, מדובר בפרויקט בעדיפות עליונה עבור גוגל, לנוכח ההתרחבות המואצת והמתמשכת של פייסבוק והאיום שהם רואים בכך לעתידם.

מי שמחפש עוד חיזוקים לשמועות יכול למצוא אותן מדיווח שפרסם בלוג הטכנולוגיה Gigaom במאי, לפיו גוגל החלה באיתור תפקיד של "מנהל חברתי" עבור החברה, שיופקד על שילוב ענקית החיפוש בעולם המתפתח של הרשתות החברתיות באינטרנט. על-פי הדיווח, גוגל שכרה חברת השמה לאיתור מנהלים למשימה.

מאייר: פייסבוק וטוויטר מעלות שאלות חשובות לגבי פרטיות

סגנית נשיא גוגל למוצרי חיפוש וחוויית משתמש, מריסה מאייר, שמבקרת בימים אלה בישראל, לא הסכימה להגיב היום (ג') על השמועות בדבר פיתוח רשת חברתית. מאייר כן התייחסה באופן כללי לפייסבוק וטוויטר, כשאמרה כי "מדובר בשירותים מאוד מצליחים, שכן אלה חברות שהציעו חוויית משתמש מאוד מצליחה. אנחנו מקבלים מהחברות הללו הרבה השראה".

מאייר אמרה עוד כי שירותים כגון פייסבוק וטוויטר מעלים שאלות חשובות לגבי פרטיות המידע, והשאלות יהיו חייבות לקבל תשובה. "השאלה היא למי שייך המידע הזה", היא אמרה.