רשת שופרסל תקים מחלקות מזון אורגני ובריאות בסניפים

זאת כמענה לרשת עדן טבע מרקט של רבוע כחול ■ בתוך 3 עד 5 חודשים צפויה הרשת להתחיל בפיילוט ולאחר מכן להרחיבו באופן מואץ בסניפי שופרסל ביג ודיל

רשת שופרסל מפתחת תוכנית להקמת מחלקות בריאות ממותגות ומבודלות בסניפי הרשת, וזאת כמענה לרשת עדן טבע מרקט של רבוע כחול - כך נודע ל"גלובס".

בתוך 3 עד 5 חודשים צפויה שופרסל להתחיל בפיילוט ולאחר מכן להרחיבו באופן מואץ.

לרשת שופרסל אין היום תשובה לפורמט המוצלח של רבוע כחול בכל הקשור למזון אורגני. ברשת נמכרים אמנם מוצרים אורגניים, אך הם אינם מבודלים בשטח המכירה, והמגוון שלהם קטן מהמגוון הנמכר בעדן טבע מרקט.

בשופרסל מתכננים להקים מחלקות בריאות, שבשונה ממחלקות אורגניות יציעו את כל המגוון הקשור לבריאות ופתרונות למגבלות בריאותיות שונות. כך, למשל, יכלול המגוון מוצרי מזון המיועדים לחולי צליאק, מזון ללא סוכר ועוד. בנוסף, המחלקות יעסקו במוצרים אקולוגיים כמו למשל מוצרי ניקיון שלא פוגעים בסביבה.

המחלקות שיוקמו על שטח של 200-600 מ"ר כל אחת יוקמו בסניפי שופרסל ביג ושופרסל דיל. בשל השטח הקטן יחסית של סניפי שופרסל שלי, בסניפי תת-הרשת הזו יימכרו המוצרים הנמכרים ביותר, וייתכן אף שיוקדש לכך אזור קטן ומבודל.

שוק המזון האורגני נמצא בצמיחה וטומן בחובו פוטנציאל הכנסות ורווח רב, בשל הפרמיה הנגבית על המוצרים.

בשופרסל עדים להתפתחות המואצת של עדן טבע מרקט, והחליטו שלא להשאיר את הזירה למתחרים. מעבר לכך, המהלך של שופרסל חשוב למיצוב הרשת ולמתן מענה כולל ללקוחות.

רשת עדן טבע מרקט יזמה זה מכבר הקמה של חנויות 'שופ אין שופ' בתוך סניפי מגה ומגה בול של רבוע כחול. באוגוסט הקרוב הרשת עתידה לפתוח סניף ראשון במגה רעננה, שישתרע על שטח של 540 מ"ר.

בחודש אוקטובר היא תפתח סניף נוסף במגה בול רחובות, ובינואר 2011 היא תפתח סניפים במגה בול מודיעין ומגה בקניון מלחה.

פרט לכך, רשת עדן טבע מרקט מונה 9 סניפים, והיא עתידה לחנוך עד סוף השנה שני סניפים נוספים.

בחודש אוגוסט הקרוב ייפתח סניף בצמרות תל-אביב, ואילו בחודש דצמבר 2010 עתיד להיפתח סניף בבאר-שבע על חשבון סניף של שפע שוק שייסגר.

רשת עדן טבע מרקט חתמה את 2009 עם גידול של 122% במכירות, שהסתכמו ב-189 מיליון שקל והפסד תפעולי של כ-7 מיליון שקל המיוחס להוצאות הפיתוח הרבות. ברשת מצפים לרשום בשנה הנוכחית גידול נוסף של 60% במכירות, שיסתכמו ב-300 מיליון שקל.

דובר שופרסל סירב להתייחס לידיעה.