ADP: כ-13 אלף משרות בלבד נוספו למגזר הפרטי בארה"ב

(עדכון) - התחזיות המוקדמות צפו תוספת של 61 אלף משרות בחודש יוני, בהמשך ליצירת 55 אלף משרות במאי ■ מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד ביוני ל-59.1 נקודות, פחות או יותר בהתאם לצפי

יומיים לפני פרסום דו"ח התעסוקה החודשי בארה"ב לחודש יוני, פורסם היום (ד'), כמעין תמונה ראשונית למצב בשוק התעסוקה האמריקני, סקר ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי ביוני.

הנתונים מראים כי המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף ביוני 13 אלף משרות, לעומת התחזיות המוקדמות בוול סטריט לתוספת של 61 אלף משרות, בהמשך ליצירת 55 אלף משרות בחודש מאי.

סקר ה-ADP בחודשים האחרונים נותן תמונה מייצגת על שוק העבודה בארה"ב, היות והוא מנכה את ההשפעה של מפקד האוכלוסין השנתי של הממשל לשנת 2010. ה-ADP מספק את הנתונים של התעסוקה במגזר הפרטי, שלא כולל את כל המשרות הזמניות שהתווספו במגזר הציבורי בחודשים אפריל עד יוני לטובת ביצוע מפקד האוכלוסין. המפקד צפוי להיכנס לתחילת חודש יולי, ונתוני התעסוקה בחודשים אלו הושפעו רבות מכך. הדו"ח בחודשים הבאים כבר צפוי להיראות אחרת.

כאמור, הדו"ח היום מגיע עוד לפני הדו"ח החודשי הממשלתי, שצפוי להצביע עפ"י תחזיות האנליסטים על אובדן של 103 אלף מקומות עבודה בשוק האמריקני בחודש יוני, שיתרום לעלייה קלה של 0.1% בשיעור האבטלה ל-9.8% בסך הכל.

בחודש מאי מספר המועסקים במגזר הלא חקלאי בארה"ב עלה ב-431 אלף, אולם 411 אלף מהמשרות שהתווספו היו משרות זמניות, אשר רובן מיועדות לביצוע מפקד האוכלוסין.

בהמשך, לאחר פתיחת המסחר, בשעה 16:45 פורסם מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו (PMI) לחודש יוני, שירד ל-59.1 נקודות, פחות או יותר בהתאם לצפי לירידה ל-59 נקודות, מ-59.7 נקודות במאי. מדובר בירידה השנייה ברציפות מאז חודש אפריל.