עובדי חברת החשמל של דרא"פ מאיימים לשתק את המונדיאל

20,000 עובדי חברת החשמל במדינה מאיימים להוריד את השאלטר בשבוע הבא, על אף האיסור לשבות בתקופת משחקי גביע העולם שייכנסו בסוף השבוע לשלב רבע הגמר ■ בדרך למונדיאל בחושך?

מי שחשב שרעש הוובוזלות הוא המאפיין האפריקאי היחיד של משחקי מונדיאל 2010 עשוי להיות מופתע בשבוע הבא: עשרות אלפי עובדי חברת "אסקום", חברת החשמל הדרום אפריקאית, הודיעו היום (ד') על כוונתם לשבות בשבוע הבא ובכך לגרום לשיבושים באספקת החשמל במדינה כולה, ובפרט במחוז חאוטנג - בו ממוקם איצטדיון ה"סוקר סיטי", האיצטדיון המרכזי של משחקי המונדיאל, וכן כמה איצטדיונים נוספים.

דרום אפריקה סובלת בשנים האחרונות משורה ארוכה של הפסקות חשמל, יזומות ובלתי יזומות, אך במדינה עשו מאמצים רבים לקראת משחקי המונדיאל לשפר את התשתיות בתחום וכן חוקקו חוק מיוחד האוסר על בעלי תפקידים חיוניים לשבות בתקופת המשחקים.

עם זאת, החוק כאמור לא מרתיע את העובדים אשר דורשים העלאה בשכרם ומסרבים להיענות להצעות הפשרה שהציעה להם הנהלת החברה עד כה.

"החלטנו לפתוח בשביתה בשבוע הבא", אמר לסיבה סשוקה, דובר הארגון המאגד כשני שלישים מעובדי החברה. "העובדים חשים שמתעלמים מדרישותיהם ומסרבים להיכנע לכך". עד כה הציעה החברה העלאת שכר רוחבית של 8.5% לעובדיה בדרום אפריקה, אך אלה בחרו לסרב להצעה.

דובר חברת החשמל הדרום אפריקאית ביקש להרגיע הערב את אוהדי הכדורגל ברחבי העולם ומסר: "ננקוט בכל האמצעים האפשריים כדי למזער כל נזק שעשוי להיגרם מצעדי המחאה של העובדים"