ניצחון ללובי הקבלנים: גירוש העובדים הזרים נדחה לאוקטובר

בג"ץ החליט לדחות את גירושם של 3,000 עובדים זרים חוקיים בענף הבניין עד אוקטובר, עקב שתי עתירות שהוגשו כנגד יישום החלטת הממשלה

‎‎הלובי של הקבלנים השיג את מבוקשו, לפחות לפי שעה: גירושם של 3,000 עובדים זרים, שהיה אמור להתבצע היום (ה'), נדחה לאוקטובר.

בג"ץ החליט אמש (ד') לדחות את גירושם של 3,000 עובדים זרים חוקיים בענף הבניין עד אוקטובר. זאת בעקבות שתי עתירות שהוגשו כנגד יישום החלטת ממשלת ישראל לצמצם באופן משמעותי את מספר העובדים הזרים בענף הבניין, עד לביטול העסקתם בסוף 2011.

את העתירות הגישו עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן ממשרד בומבך ושות' בשם הקבלנים, ועו"ד יאיר דוד ממשרד מרחב-דוד, בשם העובדים הזרים.

כזכור, בחודש שעבר הגישו התאחדות הקבלנים וחברות הבנייה הגדולות עתירה לבג"ץ כנגד הפחתת מספר העובדים בענף הבניה מ-8,000 ל-5,000. לטענת הקבלנים, הממשלה לא הקצתה את המשאבים שהבטיחה למימון פעולות לשילוב עובדים ישראלים בענף הבניין, בייחוד במקצועות "הרטובים" (ברזלנות, טפסנות, בנאות, טייחות וריצוף). בעבר הסכימו הקבלנים להפחתת מספר העובדים הזרים תמורת שילובם של יותר ישראלים בענף הבנייה, אך עד כה הוכשרו רק כמה עשרות עובדים ישראלים, טוענים הקבלנים.

מהתאחדות הקבלנים נמסר כי הדחייה מאפשרת למדינה לשוב אל שולחן הדיונים עם המעסיקים ועם ההסתדרות לדיון מחודש בהחלטת הגירוש. "מדובר בהישג חשוב של התאחדות הקבלנים, שכן גירוש הזרים איים לפגוע ביכולתן של חברות הבנייה להשלים פרויקטים במועדם והיה גורם לעליית מחירי הדירות בשל המחסור החמור בעובדים", כך נמסר מהתאחדות הקבלנים. ראוי להדגיש, עם זאת, כי עשרות אלפי פועלים מועסקים כיום בענף הבנייה וכי הדעות חלוקות לגבי השפעת גירושם של 3,000 עובדים זרים על מחירי הדירות.

‏‎‎בובליל מברך על ההחלטה

‏‎‎נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, בירך על ההחלטה לדחות את גירוש העובדים הזרים ואמר כי הוא "מקווה שהמדינה תבין את חומרת המצב ותאפשר להמשיך ולהעסיק את העובדים הזרים בישראל, בעיקר לנוכח הצורך המיידי בהגדלת מלאי הדירות".

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שהתפרסמו אתמול (ד'), חלה ירידה במלאי הדירות לצד עלייה של 35% במספר העסקאות לרכישת דירות מאי. ‏‎‎‏