הסיירת של יוגי לב

אחרי שריסקה את אנגליה, ביקרתי במלון של נבחרת גרמניה. מצאתי חבורה מגובשת של שחקנים שמאמינה בעצמה, אולי על סף האופוריה. אבל גם מירוסלב קלוזה יודע: "השחקנים של ארגנטינה הרבה יותר טובים משל האנגלים"

כשביקרתי במלון שלהם אחרי התבוסה שהנחילו לאנגליה, הגרמנים היו במצב רוח טוב. וכי למה לא, במלון שנחשב לאחד היוקרתיים במדינה, בתנאים מעולים, בין הגבעות האפריקאיות שמזכירות סרטים הוליוודיים על ספארי, יום אחרי אורגזמה כדורגלנית וניצחון על יריב מר, כשלכך מתווספת נקמה מתוקה על הגול שלא היה של ג'ף הרסט בגמר 1966. חוץ מבאותה הזדמנות, אגב, לא סיימה אנגליה מעולם מעל גרמניה באיזשהו מונדיאל. ואם כל זה לא מספיק, יואכים לב המאמן הכריז על חופשה של 36 שעות לשחקנים עם משפחותיהם.

מירוסלב קלוזה, למשל, הודה שהם ציפו ליותר מאנגליה. "דיברנו לפני המשחק על האיכות שלהם, על זה שהם שחקני-על במועדונים המובילים", סיפר החלוץ הגרמני. "ציפינו שייצאו למשחק, כנקמה על העבר, עם סכין בין השיניים. אחרי חמש, שבע דקות הבנו שזה לא קורה".

שאלתי את סמי קדירה, אחרי הניצחון של הנבחרת עד גיל 21 על אנגליה בגמר אליפות אירופה בשנה שעברה, מה נעשה מאז בגרמניה שלא נעשה באנגליה. קדירה, קשר שטוטגרט, היה קפטן הנבחרת הזאת, והיום הפך לשחקן מפתח בנבחרת הגרמנית. חוץ ממנו משחקים מאותה נבחרת נוייר השוער, אאוגו, בואטנג, אוזיל, ומארין. אצל אנגליה זהו רק תיאו וולקוט (שאפילו לא זומן לסגל של קאפלו למונדיאל!).

קדירה חייך. אבל הוא יודע שההבדל נעוץ באינטגרציה של הצעירים בנבחרת הבכירה, "תראה, העבודה בגילאים הצעירים בגרמניה בשנים האחרונות מתקדמת. ההכנה הטקטית והטכנית מושלמת, כך שאנחנו מאמינים בעצמנו וביכולת שלנו כקבוצה". זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל צריך לזכור שלפני מספר שנים נחשב תחום הטיפול בגילאים הצעירים לבעיה של הכדורגל הגרמני. שחקנים ראויים לא צמחו יותר אל הנבחרת, והכישלונות בתחילת העשור גרמו לרפורמה בתחום. היום חזר הביטחון לשחקנים הגרמניים הצעירים, שלא מפגרים אחרי המקבילים להם באירופה בכלום. זו אחת הגדולות של נבחרת גרמניה: משחקים בה כוכבים צעירים, אבל כבר מנוסים בליגה ובאירופה. מובילי הנבחרת הם פיליפ לאהם בן ה-26, ובסטיאן שוויינשטייגר בן ה-25.

מירוסלב קלוזה הסביר שאת ההבדל מהעבר באיכות השחקנים רואים פתאום באימונים. "כבר אי אפשר לעבור שחקנים סתם", הסביר החלוץ ברצינות. "נקווה שנוכל להכאיב גם לארגנטינה, למרות שהשחקנים שלהם הרבה יותר טובים משל האנגלים", הוסיף. "יש לנו ביטחון מלא בצוות", מנדב קדירה. זה אחד הסודות של הגרמנים. יש להם אמון בעבודה של צוות המאמנים, הסקאוטרים, הפיזיו והשאר, שיעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. זה נותן שקט נפשי וביטחון.

"הפעם הפתק הוא רק כדי לגרום לאי ביטחון אצל הארגנטינאים", עונה קלוזה לצחוק הנוכחים על שאלה של עיתונאי בריטי, שזוכר את הפתק שקיבל השוער ינס להמן לפני בעיטות הפנדלים ב-2006 מול ארגנטינה.

אבל גם הארגנטינאים יגיעו עם ביטחון, וגם הם מאומנים היטב טקטית וטכנית. גרמניה לא אוהבת שלוקחים לה את הכדור, וקשה להאמין שדווקא הם יישברו את הקישור הארגנטינאי. ל"אלביסלסטה" יש גם חשבון לסגור עם הגרמנים, אחרי שסאגת החילופים המופרכים של פקרמן הותירו אותם בלי אפשרות תגובה ברבע הגמר לפני ארבע שנים, בדרך לאותו הפסד בפנדלים.