סיסקו מכוונת גבוה

עם השקת מחשב לוח מתוצרתה, סיסקו רוצה להפוך את עולם המחשוב למבוסס תקשורת

לג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, יש שאיפות גדולות. את סיסקו הוא הצליח להפוך לחברת ציוד התקשורת הגדולה בעולם, שמזוהה יותר מכל חברה אחרת עם הנגשת האינטרנט המהיר לחלק הארי של המשתמשים.

השבוע נראה כי סיסקו מכוונת הרבה יותר גבוה. החברה בישרה על כוונתה להוציא לשוק בתחילת 2011 מחשב לוח (טאבלט), מתוצרתה בשם Cius, שאמור להתרכז בעיקר ביישומים ארגוניים, עם דגש על תקשורת ושיתוף מידע.

בעבור סיסקו זו לא חדירה לשוק המשתמשים הסופיים, אלא יותר נישה חדשה, שמטבע הדברים קיבלה דגש גם מפאת ההייפ שקיים סביב מחשב ה-iPad של אפל. לחברה כבר יש מוצרים שפונים למשתמש הפרטי בעקבות הרכישות של חברת המודמים סיינטיפיק אטלנטה ב-2005, ושל יצרנית מצלמות הווידיאו הניידות Flip ב-2009, אלא שאת ה-Cius צריך לראות גם כתוספת משלימה לפלטפורמת ה-UCS, שהכניסה את סיסקו לשוק השרתים הארגוניים לפני כשנה.

בדיוק כפי שסיסקו רואה עצמה מתמודדת שוות כוחות מול HP ו-IBM בשוק השרתים עם תקשורת מהירה, וירטואליזציה (כלומר, שימוש במשאבי מחשוב שאינם על גבי ההתקן הספציפי), ותוכנת ניהול וחומרה - המשוואה הדומה יכולה לשרת את החברה גם בשוק המחשבים האישיים. הייעוד של ה-Cius הוא גם החלפת המחשב האישי שעומד על שולחן העבודה בארגון, מה שבא לידי ביטוי בטכנולוגיות תקשורת ותוכנה לווירטואליזציה של המחשב האישי (VDI) על גבי ההתקן החדש.

אופנה חולפת?

אלון חיימוביץ, סמנכ"ל הנדסת מערכות בסיסקו ישראל, מסביר כי מאחורי ההתקן החדש עומדת בעיקר ההבנה של סיסקו, שהמגמה להשתמש בהתקני המחשוב שיש להם יישומים ארגוניים (כמו הבלקברי והנטבוקים למיניהם) מכניסה את המשתמשים הארגוניים גם לעולם הבידור הפרטי. ה-Cius נועד "לאחד בין שתי העולמות", כפי שמגדירה החברה, ולספק יכולות מחשוב ותקשורת ארגוניות להתקן שעד כה היה מוכר בשוק הפרטי.

לפחות על-פי ההיסטוריה, סיסקו לא מתכוונת להפוך למתחרה בשוק המחשוב הפרטי, משוכנע חיימוביץ. עם זאת, הוא אומר באופן חד-משמעי שסיסקו רואה את ה-Cius כתחליף למחשב הנייד הארגוני, זה שלוקחים הביתה להמשך יום העבודה. המשמעות היא כניסה מסיבית של סביבת מחשוב חדשה לשוק הארגוני, על כל המשתמע מכך.

כיום, כ-3 חודשים לאחר השקת ה-iPad, עדיין קשה לקבוע בוודאות אם מדובר באופנה חולפת (כמו הנטבוקים), או בהתקן שבאמת משנה את השוק. ההצלחה של ה-iPad בציבור המשתמשים הפרטיים רומזת על האופציה השנייה, אבל עדיין נתפסת כחלק מהייפ. כניסה מסיבית של מחשבי הלוח לשוק הארגוני תשנה את עולם המחשוב הנייד, תהפוך אותו למבוסס תקשורת לעומת חומרה באופן סופי, ותספק לסיסקו מנועי צמיחה אדירים לעתיד.